Boullier buší do Hondy, Japonci hledají příčinu Alonsova odstoupení

Alonsovi chybělo k letošním prvním bodům něco málo přes šest kilometrů | foto: Pirelli

Vypadalo to pro Alonsa opravdu nadějně. Po okázalé prezentaci na oválu 500 mil INDY měl našlápnuto k bodům, vůbec prvním v letošní sezóně. Jenže přišlo 67. kolo a konec nadějí. Rezignovaný Alonsův hlas oznámil další škodu a ještě hlubší rozčarování.

Protože měl Španěl ztrátu jednoho okruhu, stačilo mu dokroužit jen něco málo přes šest kilometrů, aby i McLaren slavnostně vstoupil do hodnocení Poháru konstruktérů. Ačkoliv se spontánně vydal mezi diváky a věnoval jim své závodní rukavice, navzdory faktu, že se převážnou část závodu pohyboval na bodovaných pozicích, označil dvojnásobný mistr světa deficit McLarenu na ostatní soupeře za krajně nebezpečný.

"Poprvé v letošní sezóně po Alonsově dlouhém pobytu na desátém místě a s ohledem na blížící se šachovnicovou vlajku jsme se odvážili doufat. Věřili jsme v to, co jen těžko můžeme nazvat velkým úspěchem: v jediný bod pro Fernanda, který po celý víkend jezdil úžasně, stejně jako v každý jiný víkend v předchozích dvou a půl letech. Po tolika problémech a zklamáních by i ten jeden bod byl jako vítězství. A pak přišla rána. Je těžké najít správná slova, abychom své zklamání vyjádřili, naši frustraci, neváhám říci náš smutek. Takže to shrnu: je to jednoduše, absolutně nedobré!" okomentoval situaci závodní ředitel Eric Boullier a jenom potvrdil slova šéfa týmu Zaka Browna, který během kanadského víkendu vyjádřil "vážné obavy" ohledně kvalit Hondy.

Tyhle výrazy nepotřebují komentář: Hasegawa a Boullier | foto: Honda Racing F1

Podle prvních zpráv měla být problémem u Alonsovy pohonné jednotky ztráta tlaku oleje. Šéf Hondy Jusuke Hasegawa později serveru motorsport.com sdělil, že údaje naznačují poruchu vnitřního spalování, ale hlavní příčina doposud není známa. U ALonsova vozu došlo ke třetí poruše ICE, to znamená, že každá další už bude penalizována.

"Kdyby šlo o MGU-H, bude Fernando potrestán, protože už by to byl pátý případ. Ale pořád tu okolnost šetříme. Z datového hlediska se zdá, že jde skutečně o ICE. Jsme velice zklamáni, protože jsme byli hodně blízko bodu. Pozitivní je, že ačkoliv jde o okruh náročný na výkon, měli jsme šanci bodovat. Bohužel jsme ji v samém závěru ztratili," dodal Hasegawa a realisticky očekává, že budou následovat další penalizace, protože Alonso dostává čtvrtý ICE už v osmém závodě z dvaceti.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 22 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy