V 2. tréninku nejrychlejší Räikkönen před Hamiltonem, Alonso sedmý

Kimi Räikkönen s Ferrari nejrychlejší | foto: Scuderia Ferrari

MONTREAL - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas v 2. tréninku předvedl Kimi Räikkönen, jenž o 2 desetiny předčil Lewise Hamiltona. Třetím nejrychlejším týmem byl Red Bull, ten ale pronásledovaly technické problémy, stejně jako Fernanda Alonsa, jenž to po delší pauze v boxech dotáhl až na 7. příčku.

Odpoledne vyrazil jako první Sainz, který přišel o celý první trénink poté, co mu v něm selhal motor Renaultu. Jeho první měřené kolo mělo hodnotu 1:21,491 min, druhé 1:18,819 min.

Do čela se brzy poté dostal Räikkönen, jenž na super-měkké směsi dosáhl času 1:14,456 min. Na chvíli jej překonal Hamilton (1:13,955, 332 km/h  na rovince), poté se však do čela dostal jeho týmový kolega Vettel na ultra-měkkých pneumatikách: 1:3,744 min (326 km/h).

V zatáčce č. 6 dostal dvakrát po sobě smyk Grosjean - v tomto místě dnes často vidíme chyby. "Nemůžu dostat smyk dvakrát ve stejné zatáčce, něco není v pořádku," stěžuje si Francouz. "Něco je špatně na zádi - stejné to je v zatáčce č. 1 a 2, nemám vzadu žádnou přilnavost."

V deváté zatáčce obrousil zeď Hülkenberg a hned se k tomu přiznává Renaultu, po kterém požaduje, aby zkontroloval data. Zatím mu s časem 1:15,388 patří 12. příčka.

Vandoorne s McLarenem je hned za ním, tým mu vyměnil podlahu. Výkonný ředitel Zak Brown před druhým tréninkem řekl, že brzy rozhodnou o tom, jak dále - zda pokračovat s Hondou či přejít k Mercedesu: "Do letní přestávky musíme učinit rozhodnutí, které ovlivní rok 2018. Máme plán B, máme plán C - máme plány. Jsme kamarádi se všemi v boxové uličce, takže si dáme kávu a povykládáme o různých věcech. Jsme v pohodě. Současným plánem je mít Hondu na zádi našeho vozu (více zde)."

Ricciardo si stěžuje na to, že přišel o výkon: "Dejte mi vědět, co chcete, abych udělal." Verstappen jezdí se starší konfigurací vozu.

Po půl hodině se do čela dostává Räikkönen na ultra-měkkých pneumatikách, o 0,265 s předčí Vettela, na rovince dosahují oba 326 km/h. Bottas je třetí, zaostává o 0,547 sekundy, Hamilton je s druhým Mercedesem už o více než sekundu  zpět. Německý tým i tady potřebuje na zahřátí pneumatik dvě kola, zatímco Ferrari je schopno je dostat na provozní teplotu ihned, což je zajímavé.

V polovině tréninku McLaren stále opravoval Alonsův vůz, který musel předčasně skončit v prvním tréninku. Honda se snažila vyřešit únik hydrauliky, motor ani převodovku mu však neměnila. Španěl se rozjel až po 55 minutách.

Sebastian Vettel během 2. tréninku v Montrealu | foto: Scuderia Ferrari

Grosjean dostává třetí smyk a je už pořádně naštvaný, u zdi šampionu se roztáčí i Vandoorne, naštěstí bez poškození pokračuje dále. Na rovinkách ztrácí na nejrychlejší Williams poháněný Mercedesem přes 21 km/h, Honda nedělá žádné pokroky.

Problémy má i Bottas, jenž dostává hodiny v 2. zatáčce, ve smyku po chvilce vidíme i Vettela. Podle týmů jsou minimální tlaky stanoveny příliš vysoko (20 PSI vpředu, 18,5 PSI vzadu - více zde) - dojde k jejich snížení v průběhu víkendu stejně jako v Monaku? To by mohlo hrát do karet Ferrari, které je zatím o pár desetin rychlejší. Podle Christiana Hornera je příčinou smyků špinavá trať, pořadatelé při jejím čištění neodvedli moc dobrou práci.

Po 68 min zůstává na dráze stát Verstappen v úzkém místě za zatáčkou č. 9, kde není úniková zóna, proto ředitelství vyvěšuje červené vlajky a trénink přerušuje. Räikkönen si stěžuje na dva fotografy, kteří se nacházejí v zatáčce příliš blízko trati, a upozorňuje, že je může srazit.

Ke konci na trati byli všichni kormě Red Bullů a Vandoornea. V nejlepší formě se zdá být Ferrari, které má dvě desetiny k dobru. Rakouské stáji patří třetí příčka, velmi dobrý výkon podal i Massa, který Strolla předčil o více než sekundu, za zmínku stojí i osmý Ocon - Force India je těsně za Williamsem.

McLaren deficit ve výkonu dohání v brzdných zónách a dobrou trakcí, proto Alonso dosáhl v závěru na výtečnou 7. příčku, přestože byl na rovinkách nejpomalejší (315 km/h).

Maximální rychlosti (v km/h): 1. Massa 336,7; 2. Bottas 335,8; 3. Hamilton 332,6; 4. Stroll 332,5; 5. Pérez 332,1; 6. Ocon 329,2.

Přehled všech časů: PDF.

GP Kanady (Gilles Villeneuve Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:12,935 / -
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:13,150 / +0,215
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:13,200 / +0,265
4. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:13,310 / +0,375
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:13,388 / +0,453
6. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:14,063 / +1,128
7. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:14,245 / +1,310
8. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:14,299 / +1,364
9. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:14,461 / +1,526
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:14,501 / +1,566
11. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:14,566 / +1,631
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:14,604 / +1,669
13. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:14,621 / +1,686
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:14,676 / +1,741
15. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:15,072 / +2,137
16. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:15,127 / +2,192
17. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:15,240 / +2,305
18. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:15,611 / +2,676
19. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:15,624 / +2,689
20. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:16,308 / +3,373

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy