Odpoledne vyrazil jako první Sainz, který přišel o celý první trénink poté, co mu v něm selhal motor Renaultu. Jeho první měřené kolo mělo hodnotu 1:21,491 min, druhé 1:18,819 min.
Do čela se brzy poté dostal Räikkönen, jenž na super-měkké směsi dosáhl času 1:14,456 min. Na chvíli jej překonal Hamilton (1:13,955, 332 km/h na rovince), poté se však do čela dostal jeho týmový kolega Vettel na ultra-měkkých pneumatikách: 1:3,744 min (326 km/h).
V zatáčce č. 6 dostal dvakrát po sobě smyk Grosjean - v tomto místě dnes často vidíme chyby. "Nemůžu dostat smyk dvakrát ve stejné zatáčce, něco není v pořádku," stěžuje si Francouz. "Něco je špatně na zádi - stejné to je v zatáčce č. 1 a 2, nemám vzadu žádnou přilnavost."
V deváté zatáčce obrousil zeď Hülkenberg a hned se k tomu přiznává Renaultu, po kterém požaduje, aby zkontroloval data. Zatím mu s časem 1:15,388 patří 12. příčka.
Vandoorne s McLarenem je hned za ním, tým mu vyměnil podlahu. Výkonný ředitel Zak Brown před druhým tréninkem řekl, že brzy rozhodnou o tom, jak dále - zda pokračovat s Hondou či přejít k Mercedesu: "Do letní přestávky musíme učinit rozhodnutí, které ovlivní rok 2018. Máme plán B, máme plán C - máme plány. Jsme kamarádi se všemi v boxové uličce, takže si dáme kávu a povykládáme o různých věcech. Jsme v pohodě. Současným plánem je mít Hondu na zádi našeho vozu (více zde)."
Ricciardo si stěžuje na to, že přišel o výkon: "Dejte mi vědět, co chcete, abych udělal." Verstappen jezdí se starší konfigurací vozu.
Po půl hodině se do čela dostává Räikkönen na ultra-měkkých pneumatikách, o 0,265 s předčí Vettela, na rovince dosahují oba 326 km/h. Bottas je třetí, zaostává o 0,547 sekundy, Hamilton je s druhým Mercedesem už o více než sekundu zpět. Německý tým i tady potřebuje na zahřátí pneumatik dvě kola, zatímco Ferrari je schopno je dostat na provozní teplotu ihned, což je zajímavé.
V polovině tréninku McLaren stále opravoval Alonsův vůz, který musel předčasně skončit v prvním tréninku. Honda se snažila vyřešit únik hydrauliky, motor ani převodovku mu však neměnila. Španěl se rozjel až po 55 minutách.
Grosjean dostává třetí smyk a je už pořádně naštvaný, u zdi šampionu se roztáčí i Vandoorne, naštěstí bez poškození pokračuje dále. Na rovinkách ztrácí na nejrychlejší Williams poháněný Mercedesem přes 21 km/h, Honda nedělá žádné pokroky.
Problémy má i Bottas, jenž dostává hodiny v 2. zatáčce, ve smyku po chvilce vidíme i Vettela. Podle týmů jsou minimální tlaky stanoveny příliš vysoko (20 PSI vpředu, 18,5 PSI vzadu - více zde) - dojde k jejich snížení v průběhu víkendu stejně jako v Monaku? To by mohlo hrát do karet Ferrari, které je zatím o pár desetin rychlejší. Podle Christiana Hornera je příčinou smyků špinavá trať, pořadatelé při jejím čištění neodvedli moc dobrou práci.
Po 68 min zůstává na dráze stát Verstappen v úzkém místě za zatáčkou č. 9, kde není úniková zóna, proto ředitelství vyvěšuje červené vlajky a trénink přerušuje. Räikkönen si stěžuje na dva fotografy, kteří se nacházejí v zatáčce příliš blízko trati, a upozorňuje, že je může srazit.
Ke konci na trati byli všichni kormě Red Bullů a Vandoornea. V nejlepší formě se zdá být Ferrari, které má dvě desetiny k dobru. Rakouské stáji patří třetí příčka, velmi dobrý výkon podal i Massa, který Strolla předčil o více než sekundu, za zmínku stojí i osmý Ocon - Force India je těsně za Williamsem.
McLaren deficit ve výkonu dohání v brzdných zónách a dobrou trakcí, proto Alonso dosáhl v závěru na výtečnou 7. příčku, přestože byl na rovinkách nejpomalejší (315 km/h).
Maximální rychlosti (v km/h): 1. Massa 336,7; 2. Bottas 335,8; 3. Hamilton 332,6; 4. Stroll 332,5; 5. Pérez 332,1; 6. Ocon 329,2.
Přehled všech časů: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:12,935 / - |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:13,150 / +0,215 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:13,200 / +0,265 |
4. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:13,310 / +0,375 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:13,388 / +0,453 |
6. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:14,063 / +1,128 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:14,245 / +1,310 |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:14,299 / +1,364 |
9. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:14,461 / +1,526 |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:14,501 / +1,566 |
11. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:14,566 / +1,631 |
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:14,604 / +1,669 |
13. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:14,621 / +1,686 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:14,676 / +1,741 |
15. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:15,072 / +2,137 |
16. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:15,127 / +2,192 |
17. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:15,240 / +2,305 |
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:15,611 / +2,676 |
19. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:15,624 / +2,689 |
20. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:16,308 / +3,373 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ