Šéf týmu McLaren vyslovil jasné požadavky vůči Hondě. Čas se krátí

Robert RoBertino Pavelka, 9. června 2017, 19:00 Google+

Do konce prvního tréninku chybělo dvacet minut a Alonso opět nedobrovolně vystupoval ze svého vozu. Pokolikáté už. V jeho první reakci byl patrný vztek, pak už to byla spíš rezignace s trpitelským úsměvem. Pochopitelně na sebe nenechaly dlouho čekat další reakce.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 09.06. 22:45) Napište svůj názor
Ředitel McLarenu Zak Brown

Ředitel McLarenu Zak Brown | foto: McLaren

Sdílejte článek

Přístup Hondy se musí změnit, a to velice rychle - neříká to jenom Fernando Alonso, který tím podmiňuje své setrvání ve stáji, ale i zástupci vedení. Nespokojenost s Hondou je stále patrnější a Zak Brown dokonce na začátku tohoto týdne nastínil eventualitu, že by se McLaren vrátil zpět k pohonným jednotkám Mercedes. A to ještě netušil, co se stane v první tréninku na kanadském okruhu Gillese Villeneuva.

"Momentální plán je nadále mít v zádi našich vozů Hondu. Určité věci se ale musí změnit, abychom měli jistotu, že příští rok budeme vpředu. Potřebujeme být konkurenceschopní a potřebujeme to pravidelně dokazovat. Nemyslím si, že existuje nějaké konkrétní číslo, kde se máme nacházet v kvalifikaci, ale teď ztrácíme závody, předčasně odstupujeme, v některých případech do nich ani nedostartujeme! Takhle už to dál nejde. Mezi probíhající a budoucí sezónou musíme mít důvěru, že bude vše fungovat, potom půjdeme dál," prohlásil Brown bezprostředně po prvním kanadském tréninku. Zároveň připustil, že přístup Hondy a její filozofie se stále nevyplácí.

img-responsive

Mechanici Hondy pracují v boxech McLarenu na motoru | foto: McLaren

"Eric Boullier hovoří o kultuře F1, jejich přístup není jako u ostatních výrobců motorů. Vidím to tak, že onu kulturu lze nejlépe získat u osvědčených výrobců, nabrat zkušenosti, aby si uvědomili, oč tu kráčí. Něco se musí změnit. Pokud děláte pořád totéž, máte stále stejné výsledky - a oni už pár let nedělají nic jiného. Takže potřebujeme změnu, možná jít do určitého rizika, možná udělat věci, které by se za normálních okolností neudály. Ale nemůžeme pořád přešlapovat na místě a myslet si, v dalším závodě nastane nějaký zázrak. Přístup se musí změnit," pokračuje Brown.

Tým hodně očekává od dalších balíčků změn, zejména těch, týkajících se motorů, k nimž by mělo dojít někdy koncem července. Zároveň ale připustil, že i v tomto případě mohou nastat různé alternativy. Současně Brown prohlásil, že by rád za všech okolností udržel ve stáji Fernanda Alonsa, i když je mu zřejmé, že to vůbec nebude lehký úkol.

"Začínáme pracovat na voze pro sezónu 2018, protože se kvapem blíží. V letní přestávce musíme udělat rozhodnutí, která tento vývoj ovlivní. Máme plán B, máme i plán C. Máme jich víc. Máme plno přátel v pitlane, takže si dáme kávu a popovídáme si o různých věcech. Takže v tomhle směru je to v pořádku.

img-responsive

Dočká se McLaren doby, kdy Senna dominoval F1? | foto: Honda Racing F1

Co se týče Fernanda, nepochybně bychom byli rádi, kdyby zůstal. Na startovním roštu je hodně dobrých pilotů a každý bude chtít pilotovat McLaren, pokud tu bude dlouhodobý výhled - zvláště teď to je velká výzva. Fernanda bychom po boku Stoffela rádi měli v týmu nadále, pokud budeme mít konkurenceschopný vůz, tak ho udržíme. Když nás štěstí opustí a nepodaří se to, musíme hledat někoho jiného. Souhlasím s jeho limitem v září. V té době už budou všichni vzhlížet k sezóně 2018, takže to je přiměřená doba. Zvládli už jsme hodně závodů soustředíme se, abychom se dostali zpět do popředí. To je jeho podmínka, ale to chceme i my, chce to i Honda. Ale čas na to, aby se nám to podařilo, se bohužel krátí," uzavírá Brown.

Vytisknout

Diskuze: Šéf týmu McLaren vyslovil jasné požadavky vůči Hondě. Čas se krátí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 09.06.2017 22:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton udělal v Kanadě první úspěšný krok (ilustrační foto)

Úvodní trénink je v režii Hamiltona, Alonso má opět problémy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud