Max Mosley o kvalifikaci, motorech a BAR

Mosley - Stoddart | foto: Minardi F1 Team

Prezident Mezinárodní automobilové federace absolvoval v Barceloně horkou tiskovou konferenci.

Max Mosley odmítl kritiku za současnou dvojitou kvalifikaci. „Ve vší korektnosti, tato změna byla navržena Berniem Ecclestonem, který si myslel, že kvalifikace v neděli ráno bude dobrý nápad, ale chyby se občas dělají.“

FIA byla hodně kritizována za loňské přijetí nových technických předpisů bez souhlasu technické skupiny. Prezident FIA ale odmítl, že by šlo o nedemokratický krok. „Změny v oblasti aerodynamiky a pneumatik měly souhlas všech deseti týmů a změny v oblasti motorů podpořilo 7 týmů z deseti.“

Na dnešní tiskové konferenci jsme se dozvěděli něco málo i o novém přechodu na motory V8 s objemem 2400 ccm. Předpisy bude omezeno použití určitých materiálů, váha i výška těžiště, což má přinést pomalejší nárůst výkonu motorů. „Od roku 1955 jde výkon pořád nahoru a my doufáme, že tímto nárůst výkonu zpomalíme.“ Mosley si dále slibuje, že zvýhodní menší výrobce motorů s omezenou finanční možností.

A kdo vlastně přišel s nápadem omezit náklady na vývoj motorů? „Na počátku byl Ford a Renault, poté Ferrari, které však nebylo jednáním nakloněno a následně Toyota.“ Podle prezidenta FIA hrozilo, že pokud by nebyl omezen výkon motorů, před rokem 2008 by byl výkon 1100 koní a neudržitelná bezpečnost takových závodů.

FIA si klade za cíl udržet Formuli 1 jako špičku motoristických závodů s nejnovějšími technologiemi a systémy, ale rozhodující ve voze musí být stále jezdec, ne naopak.

Max Mosley byl dotázán i na kauzu BAR. Potvrdil, že po vyčerpání veškerého benzínu měl vůz Jensona Buttona váhu 594,6 kilogramu. „Takový vůz je proti předpisům a komisaři udělali v Imole při svém rozhodování chybu.“

Na otázku, proč tak tvrdé potrestání, když u Williamsových brzd v loňském roce a Ferrariho spoilerů v roce 1999 byly postihy nesrovnatelně jiné odpověděl: „Ne, zákaz startu ve dvou závodech nebude striktní při dalších porušeních předpisů. Proti zmíněným případům šlo u BAR o jasný úmysl. U Ferrari mohli použít špatný úhel neopatrností a u Williamsu asi také nebyl přímý úmysl.“


Foto: Minardi F1 Team

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy