Problém spočívá v tom, že v hlavní nádrži je namontována jedna menší, která sloužila současně jako zátěž a zároveň jako nouzový zdroj paliva.
FIA je rozhořčena tím, že se tým nezeptal, zda je něco takového v souladu s předpisy. Geoff Willis se hájí tím, že v případě nejasností se vždy jeho oddělení na stanovisko nadřízeného orgánu ptalo. Vzpomeňme na hydraulicko elektronický brzdový systém a převodovku z loňské sezony.
„Když jsme měli nejasnosti, vždy jsme se technického oddělení FIA ptali, ale v případě palivové nádrže nám bylo vše jasné a vše odpovídá předpisům,“ prohlásil Willis.
Navíc připomněl, že o jejich nádrži vědělo FIA už v Malajsii, kde se nad tímto řešením podivovali, ale tým nebyl varován, že by bylo v rozporu s předpisy.
Troufám si říci, že pokud by bylo v nádrži pouze závaží kvůli lepšímu těžišti, bylo by vše v pořádku.
Je to však nouzová nádrž, z níž se v případě potřeby benzín použije, což samozřejmě vede k tomu, že by mohl mít vůz v případě jejího využití podváhu. A proč by byla nouzová nádrž k dispozici, když by se nikdy nevyužila?
Pokud měl Buttonův BAR skutečně méně než 600 kilogramů, má FIA plné právo tým potrestat. Na straně druhé je tu však míra potrestání a základní podstata F1, a tou je snaha překonat soupeře novými prvky, systémy a technologiemi…
Foto: BAR Honda
V čem spočívá problém nádrže BAR 007?
Technický ředitel BAR Honda je přesvědčen o tom, že jeho konstrukční oddělení jednalo korektně.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball