Jaká je úspěšnost vývoje McLarenu? Nejde jen o aerodynamiku

Stoffel Vandoorne v Monaku | foto: McLaren

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier prozradil, že tým dosahuje v aerodynamickém vývoji vozu MCL32 vysoké 95% úspěšnosti. Ve svém úsilí nepolevuje, i když se teď čeká hlavně na zlepšení pohonné jednotky Hondy.

McLaren nasadil ve Španělsku letošní třetí aerodynamický balík, Honda upravila palivový a sací systém, což pomohlo zvýšit výkon přibližně o 10 koní, na Mercedes ji přesto stále schází zhruba dvanáctinásobek.

Další aerodynamické novinky pak britská stáj přivezla před 2 týdny do Monaka, což pomohlo oběma jezdcům postoupit do závěrečné části kvalifikace. Před startem ale doplatili na penalizace, Jenson Button po výměně dalších komponent pohonné jednotky začínal dokonce z boxové uličky. Oba piloti v průběhu velké ceny havarovali a McLaren na body ani tam nedosáhl.

Stoffel Vandoorne v kvalifikaci v Monaku "brousí" svodidla | foto: McLaren

S aerodynamickým vývojem je tým ale velmi spokojen: "Jde o krok, který jsme chtěli dosáhnout. Korelace je úžasná. Máme 95 % toho, co jsme očekávali, což je skvělé. Nyní našemu procesu věříme. Nejde jen o aerodynamiku, zahrnuje to také šasi, zavěšení - všechno odpovídá procesům," říká Boullier.

"Pokaždé, když někde nasadíme nějakou velkou novinku, tak víme, co očekávat. Přirozenou tendencí je odchylka, my jsme však spokojeni s tím, že díky novým procesům dosahujeme to, co jsme chtěli. Nyní můžeme věřit způsobu, kterým pracujeme," pokračuje šéf McLarenu.

Přední křídlo McLarenu | foto: McLaren

Vylepšení McLarenu nasazené ve dvou krocích ve Španělsku a v Monaku dostalo šasi na takovou výkonnostní úroveň, s níž by se dostal před týmy středu pole - pokud by dokázala svůj výkon a spolehlivost zlepšit i Honda. Toro Rosso STR12 při tvorbě přítlaku vytváří vysoký odpor, proto svůj úspěch na běžných okruzích těžko zopakuje, zatímco Force India, Haas, Renault a Williams všichni těží z vyšší výkonnosti motoru.

Současná verze balíku MCL32 poskytne McLarenu měřítko, podle něhož bude posuzovat další letošní aerodynamický vývoj: "Stanovili jsme si referenci. Teď tedy víme, co jsme dosáhli. Pro nás šlo o interní cíle zjistit, jestli naše procedury a procesy fungují. A ony fungují, takže teď hodně věříme své schopnosti splnit další cíle. Auto budeme dále vyvíjet, s platformou jsme však spokojeni," dodává Boullier.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy