Máme za sebou šest závodů a McLaren je bez jediného bodu poslední v Poháru konstruktérů, navíc letos dojel oranžový MCL32 do úplného cíle jen dvakrát z dvanácti pokusu. Vandoorne dojel 14. v Rusku a Alonso alespoň dokroužil do cíle při své domácí GP na 12. místě.
Tyto výsledky dokonce překonávají i rok 2015, kdy se McLaren spojil s Hondou. Tenkrát byl po prvních pěti závodech na nule jak Alonso, tak Button. Pak ale přišlo Monako a Button bral body za 8. místo.
Dokonce i první sezóna McLarenu v roce 1966 byla lepší. Tenkrát sám kiwi driver Bruce McLaren dokázal dojet na 6. místě ve čtvrtém podniku roku v Británii (třetí start McLarenu), což byla v té době poslední bodovaná příčka.
Za svou více jak 40 let dlouhou historii se McLaren objevil na startu 807 velkých cen, dokázal jich 182 vyhrát a získal i 8 konstruktérských titulů (poslední v roce 1998) a 12 jezdeckých titulů (poslední získal v dramatickém finále Lewis Hamilton v roce 2008)
Bavíme se zde tedy o opravdu krizové situaci a dokonce McLaren svolal na zítřek schůzku s představiteli Hondy, kde se bude diskutovat nad otázkami budoucnosti tohoto partnerství.
Jedinou alespoň trochu pozitivní zprávou pro tým je, že v posledních dvou závodech jejich auta neodešly kvůli spolehlivosti. V Barceloně musel Vandoorne odstoupit po kontaktu s Massou. No a Monako je okruhem dosti specifickým. Button se vyřadil po kontaktu s Wehrleinem a Belgičan nedokázal své auto ukočírovat po zajetí safety caru a skončil v bariéře.
Navíc je třeba říci, že v Barceloně se Alonso dokázal kvalifikovat na neuvěřitelném sedmém místě a v Monaku byli oba piloti v Q3, bohužel penalizace za výměny komponent je poslaly zpět na chvost. Je tedy možné, že zbožná přání Zaka Browna, že se McLaren vrátí do formy ještě před letní přestávkou, vyjdou. Možná.