Stáj z Maranella jasně ovládla i poslední víkend v Monaku, když do cíle dojela na 1. a 2. místě a v šampionátu konstruktérů o 17 bodů přeskočila Stříbrné šípy. Ty se stále trápí s nastavením svého vozu a s pneumatikami Pirelli, které Wolff označil za "italské tajemství," což se nelíbilo italskému dodavateli.
Sportovní ředitel Mercedesu nyní přidává další důvod, proč se Scuderia letos dostala před ně: "Dle našeho poznání zahájilo Ferrari vývoj svého vozu velmi brzy - už v prosinci 2015."
"U nás šlo o březen 2016. V té době už Ferrari soustředilo přes 50 % svých zdrojů na nové auto. Ferrari má zřejmě 16 týdnů náskok, a během takového období můžete nalézt přítlak odpovídající 4 až 5 desetinám," odhaluje Wolff.
Ferrari může mít nyní také taktickou výhodu, protože se dle podezření v padoku začalo brzy soustředit pouze na jednoho jezdce - na Sebastiana Vettela, byť stáj tato obvinění popírá. "Samozřejmě si tu otázku musíte položit, i když to neměli zapotřebí. Ale v první řadě jde očividně o zisk titulu," uvádí bývalý jezdec Alex Wurz.
V Itálii si všímají, jak byl Räikkönen po Velké ceně Monaka naštvaný: "Bylo to podobné, jako u Mercedesu s Lewisem Hamiltonem a s Nicem Rosbergem. Teď bude zajímavé sledovat, jak s tím Ferrari naloží. Kimi skoro nikdy neukázal emoce takovým způsobem, jak to učinil v Monaku."
Finskému jezdci vyprší smlouva na konci roku, ale i ve svých 37 letech bude podle La Gazzetty dello Sport chtít ještě pokračovat. "A bude to možné, pokud bude pokračovat tak, jako v Monaku, a nebude v týmu působit potíže." Zkousne Kimi roli týmové dvojky?