Takhle to dál nepůjde! Honda přiznává, že jejich MGU-H vydrží jen 2 závody

Motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) | foto: Scuderia Ferrari

Honda v Monaku přiznala, že jejich motorgenerátor tepelné energie (MGU-H) vydrží jen dva závody. Uvědomuje si, že takový stav je nepřijatelný, protože piloti McLarenu budou na startovních roštech stále trestáni.

Jenson Button se včera sice kvalifikoval na devátém místě, nakonec však klesá až na chvost startovního roštu, protože mu Honda musela opět vyměnit turbo a MGU-H - v šestém závodě nastupuje už s pátými kusy.

Japonská automobilka zatím nezná přesnou příčinu problému, její šéf Jusuke Hasegawa ji zatím připisuje rychlé rotaci ložisek MGU-H. Konstrukci tohoto motorgenerátoru přitom již změnila po vážných problémech v Bahrajnu.

Nejí si jistá tím, zda poslední problém souvisí s dubnovými potíži, podle Hasegawy je chování komponentu podobné, což tedy poukazuje na to, že konstrukce stále není dostatečně robustní na to, aby vydržela více než 2 závody.

"Každé závody ho musíme měnit, tohle je nepřijatelné. Myslíme si, že potřebujeme další úpravy s ohledem na robustnost zejména rotujících součástí. V současné době kontrolujeme určité teploty či chování. Dokážeme zvládat spolehlivost. Tentokrát to bylo z pohledu ujeté vzdálenosti OK, ale i tak máme se spolehlivostí nějaké potíže," přiznává Hasegawa.

Penalizace na roštu jsou katastrofou v Monte Carlu, v jehož úzkých uličkách se nedá předjíždět a po kvalifikace bývá zpravidla rozhodnuto. Honda proto díly původně měnit nechtěla, nakonec se ale k tomu u Buttona zaskakujícího za Alonsa odhodlala.

Honda stále nevyřešila své problémy se spolehlivostí, součásti její pohonné jednotky vydrží jen dva místo pěti závodů | foto: McLaren

"Po druhém tréninku obvykle kontrolujeme každou otáčející se součástku - motor, MGU-H... Viděli jsme, že MGU-H se při otáčení chová za normální situace trochu podivně. Nebylo to úplně zvláštní, ale u mechaniky docházelo k určitému tření. Když dojde k úplnému selhání MGU-H, tak se úplně zasekne jeho turbína. Zadrhne se.

Tentokrát tam takový problém nebyl, ale z pohledu mechaniky docházelo k určitému odporu. Prodiskutovali jsme to s japonskou stranou a rozhodli jsme se v pátek dopoledne pro výměnu. Jde o součástku rotující rychlostí 100 tisíc ot/min a my jsme zaznamenali něco divného. Nikdy nevydrží. Nějaká šance tam byla, ale nestála za to," dodává Hasegawa.

Dobrou zprávou je snad jen to, že Vandoornemu po havárii není třeba nic měnit, a proto bude startovat z 12. pozice, na kterou klesl po penalizaci za kolizi s Massou ve Španělsku. McLaren dnes v noci nakonec ještě vyměnil Buttonovi podlahu - nasadil jinou specifikaci, čímž porušil pravidla "parc fermé," a zkušený Brit proto bude závod začínat z boxové uličky místo ze startovního roštu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy