Stejně jako v případě jednotlivých pilotů, o jejichž popularitě už jsme vás informovali, pocházejí výsledky týkající se obliby týmů z iniciativy F1 Global Fan Survey, do níž byl zapojen internetový server motorsport.com. Výsledky byly zveřejněny v rámci závodního víkendu Grand Prix Monaka.
Ferrari si drží příčku nejoblíbenějšího týmu už od roku 2010. Letos se mu ale díky úspěšnému vstupu do sezóny podařilo svůj odstup od ostatních na opravdu více než značný. A to si takový Mercedes od roku 2015, kdy mu svou přízeň vyslovilo 8,3 % respondentů, polepšil prakticky o dvojnásobek. Těšit ho může alespoň skutečnost, že Stříbrné šípy jsou bezkonkurenčně nejoblíbenější ve Velké Británii - nejspíš díky Hamiltonovi. Odtud pochází 30,7 % týmových fanoušků.
1. | Ferrari | 31,9 % |
2. | Mercedes | 16,2 % |
3. | McLaren | 15,8 % |
4. | Red Bull | 14,1 % |
5. | Williams | 5 % |
Z tohoto pohledu je překvapivé umístění McLarenu, který už třetí sezónu nepodává nejlepší výsledky a celkem logicky poklesl v oblíbenosti za Mercedes, ale příliš na něj neztrácí. Jak se zdá, tým má opravdu věrnou základnu příznivců, kteří ho neopouštějí ani v těžkých časech. Neuvádíme procentuální hodnoty týmů Force India, Renault, Sauber, Toro Rosso a Haas, které nejsou vyšší než 2 %.
Zajímavé informace o příspěvcích fanoušků nabízí i jejich rostoucí počet, který překročil hranici 140 000. Z toho téměř dvě třetiny zaujímají Evropané, ale množství amerických fanoušků se oproti roku 2015 podstatně zvýšilo. Rozhodně pozoruhodné je i věkové složení - zhruba 28 % příznivců se rekrutuje ze skupiny mezi 25 a 34 roky, nejméně pak je těch mezi 35 a 44 lety, i když 22 % není nijak dramatické.
Do které skupiny, týkající se sledování počtu závodů, patříte vy? Necelých 9 % jich shlédne méně než čtyři za rok, mírně přes 10 % si zapne televizor (nebo se dostaví do ochozů) v rozpětí 5 - 12 Grand Prix a o vlas více než 80 % je svědkem 13 a více závodů. Pořád je sledování F1 nejčastější na televizních obrazovkách (téměř 70 %) před webovými stránkami F1 (cca 65 %). Postupně se ale prosazují nové výdobytky techniky, do popředí se tlačí facebook, twitter, instagram či mobilní telefony (i když jejich obliba oproti roku 2016 prozatím mírně poklesla), naopak velký propad zaznamenaly klasické noviny a prakticky zmizel poslech zpráv o F1 z rozhlasového vysílání. Magazíny F1 si drží zhruba stejnou úroveň - cca 10 %.