Odkdy bude moci Renault naplno využívat potenciál svého motoru?

Motor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul se ve Španělsku vyjádřil k otázce, kdy se dočkáme zlepšení výkonu jejich pohonné jednotky, kterou využívají také Red Bull a Toro Rosso. Jejich rakouský zákazník totiž průtahy nese dost nelibě.

Jeden z inženýrů Red Bullu během víkendu ve Španělsku prohlásil, že "kdybychom mohli jezdit na maximální výkon, pak bychom nebyli moc daleko od Mercedesu a Ferrari. Ale kvůli spolehlivosti to zatím nemůžeme udělat."

Renault má potenciál, jenže jej kvůli obavám o možnou poruchu během závodu nevyužívá. Své potíže se snaží vyřešit na testovacích stolicích ve Viry, kde připravuje výkonnější specifikaci. Té se ale týmy dočkají zřejmě až v závěru července.

Odkdy bude moci naplno využívat pohonnou jednotku, kterou pro sezónu 2017 zcela přepracovali? "Plný potenciál motoru, to s existujícím hardwarem několik závodů potrvá. Víte, ten neustálý vývoj, který je na něm založený... Opravdu to záleží na tom, jak rychle budeme moci vyřešit potíže se spolehlivostí," odpovídá Abiteboul.

"Myslím, že k tomu dojde s nasazením pohonné jednotky číslo tři. Můžeme, ale také nemusíme změnit hardware, abychom z ní dostali vyšší výkon, ale bez ohledu na hardware, určitě bude poskytovat vyšší výkon. Všechno tedy záleží na našem plánu nasazování motorů," pokračuje ředitel Renault Sport F1.

Monopost Renaultu s výřezem do bočnice a vnitřním uspořádáním pohonné jednotky | foto: HaJ

Šéf Red Bullu Christian Horner k tomu ironicky dodal: "No, chtěl jsem se ho na to zeptat, škoda že jste mi nedali mikrofon, protože bych se moc rád dozvěděl, kdy ta třetí verze přijde. Pro nás samozřejmě čím dřív, tím lépe.

Zdá se, že si Renault vybral cestu, která ukáže skutečný potenciál. Já si však myslím, že mají určité komplikace, pokud jde o schopnost dostat z pohonné jednotky plný potenciál. Tak snad se jí dočkáme dříve než později." V zákulisí se totiž hovoří nejen o jejich potížích se spolehlivostí, ale také o nižším než původně očekávaném přínosu ve výkonu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy