Ztráta 75 sekund ve Španělsku "neodráží skutečnou výkonnost," hájí se šéf Red Bullu

Daniel RIcciardo v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Odstup 75 sekund, které dělily třetího Daniela Ricciarda od vítězného Lewise Hamiltona, podle šéfa týmu Christiana Hornera neodráží skutečnou výkonnost jeho Red Bullu.

Sobota byla pro rakouskou stáj velkou vzpruhou, když Max Verstappen s vylepšeným vozem ztrácel na Lewise Hamiltona na pole-position pouze šest desetin sekundy. V nedělním závodě byl žel vyřazen už v první zatáčce a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo odjel osamocený závod na třetí příčce. V cíli mu na vítězný Mercedes scházela 1:15,820 min.

Z této obrovské ztráty by se dalo usuzovat, že Red Bull zas tak velký pokrok neudělal, šéf týmu to ale popírá: "Když se podíváte na víkend jako celek, tak jsme rozhodně vyřešili některé potíže a určitě jsme s autem dosáhli pokroku. Myslím, že Max měl na startu smůlu. Vybral si vnější stranu a Valtteri vyvolal řetězovou reakci, když narazil do Kimiho [Räikkönena], který se odrazil do Maxe."

"Byla tam malá šance, že z té zatáčky vyjede na třetím místě, tři se ale do jednoho místa nevlezou, takže to byla škoda, že jsme Maxe ztratili už v prvním kole. Poté odjel Daniel hodně osamělý závod, těžil z odstoupení Bottase a v podstatě od poloviny snížil výkon motoru, aby ušetřil jeho životnost, protože musí ještě pár podniků samozřejmě zvládnout," vysvětluje Horner.

Red Bull přivezl do Barcelony spoustu novinek, které mu v kvalifikaci pomohly stáhnout ztrátu na čelo, v závodě však byl jeho výkon slabší | foto: Red Bull Content Pool

"Rychlostní odstup od vozů vpředu byl celkem významný, stále tedy před sebou máme spoustu práce. Ale cítíme, že jsme tento víkend dosáhli určitého pokroku. Určil nám velmi jasný vývojový směr a doufáme, že z něj budeme moci v nadcházejících závodech těžit," věří 43letý Brit.

Kromě sníženého výkonu k deficitu také přispěla horší práce s pneumatikami a to, že se Ricciardo s vozem trápil v posledním sektoru: "Odstup v závodě se zdál být větší. Daniel nebyl o víkendu se svým vozem spokojený tak jako Max, ale tím nechci naznačit, že by Max byl o 20 sekund blíže."

"Myslím, že stále máme potíže, protože při takové ztrátě je způsob práce s pneumatikami jasným prvkem. A obzvlášť tato trať je pro pneumatiky zajímavým cvičením. Jde o oblast, v níž výkonnost určitě ztrácíme. Ve druhé polovině závodu jsme vypadaly relativně konkurenceschopněji než v té první," dodává Horner.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy