Při GP San Marina se jednalo v této věci za zavřenými dveřmi, přesto uniklo několik zajímavých informací. Jak šéf F1 Bernie Ecclestone, tak 9 týmů závodního pole předložilo své konkrétní návrhy k posouzení.
Bernie navrhuje návrat k hodinové kvalifikaci s 12 možnými koly pro každého jezdce. Ale aby se zabránilo aktivitě jen v poslední půlhodině, jezdci dostanou pro 60 minut dvě sady pneumatik. Pokud však v prvních 30 minutách nevyjedou na dráhu, mohou použít již jen jedinou. Do závodu budou vozy startovat s tou sadou, na které zajely nejlepší čas kvalifikace.
Antiklub Ferrari, tedy zbývajících devět stájí, představilo jiný a rozhodně zajímavý návrh. Od začátku kvalifikace do začátku závodu by se nesmělo tankovat a měnit gumy. Po startu kvalifikačního měření sil se všemi jezdci na dráze, by po 15 minutách pět nejpomalejších pilotů skončilo. To stejné by se opakovalo po dalších 15 minutách. Nakonec by se nejlepších deset utkalo v 20minutovém závěru.
Pomalejší týmy by sice byly méně v televizních záběrech, ale do závodu by si uchovaly více paliva a lepší pneumatiky. Také pro diváky by to bylo zajímavé, neboť by se na dráze stále něco dělo. Omezilo by se i taktizování a držení vozů v boxech kvůli starostem o motory.
Žádné dohody však dosud nebylo dosaženo a Ron Dennis opět zopakoval, že žádnou změnu formátu nepodpoří, pokud by se měla změna dotknout množství paliva, případně možnosti tankovat mezi úvodem kvalifikace a startem závodu.
Foto: West McLaren Mercedes
Dva nové formáty kvalifikace proti sobě
Stávající systém není znovu ideální, shodli se na tom týmy, Ecclestone a 90% diváků.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball