Renault musí jít cestou, na které si vybojuje úctu

Abiteboul hovoří o větší úctě, kterou si tým musí vydobýt | foto: Caterham F1 Team

Tým Formule 1 francouzské automobilky je největším, který není členem Strategické skupiny F1. Šéf Renaultu Cyril Abiteboul je přesvědčen, že je nutné postupovat po cestě, na níž si vydobudou respekt klíčových zainteresovaných stran motorsportu.

Existují určité možnosti, například porazit nejlepší tým "zbytku světa" Force Indii, aby se situace Renaultu pro rok 2018 změnila. Tak by se dostal po bok stálých členů Strategické skupiny Ferrari, Mercedesu, Red Bullu, McLarenu a Williamsu. Ale situace se částečně mění a Francouzi společně s dalšími třemi nečleny budou na jednání Strategické skupiny F1 zváni jako pozorovatelé. Renault musel také velice tvrdě vyjednávat s Bernie Ecclestonem, aby získal potřebné finanční záruky, které mu umožnily návrat do F1 pro sezónu 2016, i když momentálně za nejlepšími týmy zaostává.

"Při vší úctě k Berniemu a všem ostatním v této oblasti motorsportu si respekt dobudete jenom úspěchy. Proto neustále všem lidem vysvětluji, že abychom byli uznávaní, musíme být úspěšní. Nejsme součástí Strategické skupiny F1, ale to jsme nebyli ani v době, kdy se formovala. Ono »horké« místo zaujímá Force India a pokud chceme ve Strategické skupině být, víme přesně, co je třeba udělat. Nejsem typ člověka, který se neustále něco někoho nebo něco omlouvá. Bernie měl na Renault svůj názor, když v letech 2005 a 2006 vyhrával a měl úspěšné piloty a uznávaného vedoucího Flavia Briatoreho, měl k němu úctu, s naším hlasem počítal. Pokud chceme, aby se tato situace opakovala, je nám jasné, co je k tomu potřeba," říká Abiteboul.

Renault stále trvá na svém dlouhodobém programu | foto: Renault Sport F1

Bariéra pro nováčky

Abiteboul se zabývá i možnostmi eventuálního příchodu nových automobilek do Formule 1. Například pro Audi by to vůbec nebylo snadné, pokud by se německá automobilka rozhodla připojit do této oblasti motorsportu. 

"Sport je do jisté míry spravedlivý. Chtěl bych uvést jedinou námitku, domnívám se, že struktura stávající Dohody o svornosti nezbytně nemusí umožnit nových adeptům, aby získali správné podmínky. Například kdyby se dnes přidal Mercedes, tak si vůbec nejsem jist, že i s úspěchy, které za ta léta získali, budou schopni být za pět let na stejné pozici, v jaké jsou dnes. Byly vytvořeny nové bariéry. Pokud by se Mercedes přidal dnes, nemohl by těžit z benefitů ve svých plánech. To je oblast, která se musí přezkoumat," dodává Abiteboul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy