Button se pomalu sžívá s rolí navrátilce do F1. Co mu dal simulátor?

Jenson Button si na jeden závod přeruší formulový důchod | foto: McLaren

Nepříliš lichotivá situace McLarenu vedla Fernanda Alonsa ke krátké exkurzi do zámoří na závod 500 mil Indianapolis. Jeho "odpočinek" od F1 skýtal týmu možnost buď povolat nějakou z nadějí motorsportu, nebo sáhnout po zkušeném harcovníkovi.

Jenson Alexander Lyons Button se zúčastnil "monacké rulety" šestnáctkrát, což je výkon rozhodně úctyhodný. V roce 2003 ale nestartoval po nehodě v tréninku, o dva roky později tým BAR monacký závod kvůli technickým problémům vůbec neobsadil. Jenson si tu nejlépe vedl ve své mistrovské sezóně 2009, kdy zajel v Monte Carlu pole-position a vyhrál. Měl dokonce na dosah ruky i Grand chelem, ale na jedno kolo ho vystřídal ve vedení Kimi Räikkönen a o nejrychlejší kolo ho připravil Felipe Massa - rozdílem pouhých 0,076 km/h.

V kokpitu Brawnu GP zaznamenal Button v Monacu svůj nejlepší výsledek | foto: www.brawngp.com

Od jeho odchodu do "formulového důchodu" uteklo nějakých šest měsíců a mistr světa 2009 se vrací - třebaže jen jednorázově - na místo činu. Pro televizi Sky sport sedmatřicetiletý vítěz 15 Grand Prix uvedl, že už ho pomalu zaplavuje onen pocit vzrušení, který vždy před závodem v ulicích Monte Carla pociťoval.

"Samozřejmě, když se objevila možnost v Monaku startovat, hned jsem se jí chopil. Nechci působit v F1 celý rok, protože už jsem svůj čas v této kategorii naplnil. Po většinu mé kariéry jsem ji miloval, ale je načase, abych si udělal takovou přestávku naruby. Vrátit se do F1 právě v Grand Prix Monaka, to je sen každého pilota. Zúčastním se závodu v Monte Carlu, okouzlující Grand Prix v kalendáři F1, mé vzrušení je zpět. Je o to větší, když se vrátíte na takový skok," vyznal se při rozhovoru s redaktorem Sky sport Tedem Kravitzem.

Jenson Button pilně pracuje na simulátoru a podle jeho vlastních slov se staré návyky jen tak nezapomenou. "Ještě je pořád dost toho, co se je třeba naučit, ale jakmile se posadím k simulátoru, tak je to po pěti kolech něco ve smyslu »Oh, je to OK, pořád to mám v ruce!« Pořád jsem schopen projíždět zatáčky a pořád vím, jak řadit, stlačit brzdový pedál a přidat plyn. To vás jen tak neopustí," uzavírá účastník 305 Grand Prix.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy