Průkopníkem v propojování videoher a závodění je jednoznačně iniciativa Sony, respektive divize PlayStation. Ta totiž v roce 2008 spustila projekt GT Academy, ve kterém jezdci soutěžili na virtuálních okruzích ve hře Gran Turismo. Nejlepší piloti pak dostali možnost absolvovat přípravný kemp na Silverstone a celkový vítěz získal kontrakt s Nissanem a mohl závodit v některé z mezinárodních sérií.
Letos s podobným nápadem přišla Formule E, která v rámci světového veletrhu spotřební elektroniky CES uspořádala v Las Vegas ePrix, tedy závod na simulátoru. Vítěz si odnesl 200 tisíc dolarů, tedy pětinu z celkového prize poolu.
Nyní s podobným nápadem přichází i McLaren. Přestože se stáj v F1 trápí, tak se snaží dělat celou řadu věcí pro podporu sportu. Pro Amazon Prime vzniká seriál mapující první rok kariéry Stoffela Vandoorna. Pak tu máme účast Alonsa v Indy 500, která může zase o něco více přiblížit Formuli 1 zámořským fanouškům motorsportu.
Akce World´s Fastest Gamer bude probíhat až do letošního podzimu. Budou vypisovány turnaje v různých hrách a na různých platformách. Na podzim pak proběhne grandfinále ve Wokingu, kde se utká 10 nejlepších pilotů. Vítěz následně získá roční kontrakt na pozici testovacího pilota na simulátoru.
"Je to velmi zajímavá příležitost- nejen pro herní průmysl, ale také pro lidi v McLarenu a motorsport obecně. Již dlouho sledujeme růst popularity online hraní a nikdy dříve nebyl virtuální svět a ten reálný takto úzce propojen," okomentoval situaci Zak Brown, šéf McLarenu.
"Nyní je přesně ten čas na to, abychom představili tento skvělý projekt, který spojuje svět závodění a hraní her cestou, která tu ještě nebyla. Vítěz se stane klíčovou součástí týmu McLaren. Opravdu, je to tak. Potřebujeme podporu v rámci našich dvou platforem simulátorů. Proces výběru bude nemilosrdný, ale rozhodně zajímavý na sledování," dodal Brown.
Herní průmysl již překonal filmový Hollywood a současná profesionální herní scéna je nejrychleji rozvíjejícím se (e)sportovním odvětvím na světě. Ročně má herní průmysl obrat zhruba 100 miliard dolarů. Dotace největších turnajů se mohou rovnat tenisovým grandslamům. Třeba při loňském DOTA Internationals si vítězný celek (5 hráčů) odnesl více jak 9 miliónů dolarů.