Konec žraločích ploutví i T-křidélek. O čem v úterý rozhodla Strategická skupina F1?

Se žraločími ploutvemi a T-křidélky se brzy rozloučíme | foto: Scuderia Ferrari

Mají T-křidélka a "žraločí ploutve" odzvoněno? Strategická skupina F1 v poslední letošní dubnové úterý zasedala a došla k určitým závěrům, které do jisté míry pozmění podobu monopostů. O čem se tedy rokovalo?

Na programu byla především otázka diskutovaných aerodynamických prvků, které už přinesly mnoho debat, argumentů a reakcí. Takže ony "žraločí ploutve", které dle některých odborníku hanobily ušlechtilý vzhled monopostů, stejně jako přídavná T-křidélka se dočkají omezení. Mimoto padl návrh na posílení větší transparentnosti schůzek ze strany Strategické skupiny F1, aby se jich účastnily i týmy mimo těch šesti nejlepších. 

Pozornost se také zaměřila na silně diskutované téma ochrany kokpitu. Mělo by se pokračovat nikoli s Halo konceptem, nýbrž s provedením ochranného štítu (shield). Do programu vyhodnocení byly zapojeny všechny týmy v tom směru, že Halo koncept vyzkoušeli během tréninkových jízd v minulém roce.

Piloti F1 dávají přednost čelní ochraně - pochopitelně i v tomto směru se ozývají značné výhrady, zejména kvůli vzhledu, přesto bylo rozhodnuto o testování a vyhodnocení zařízení před jeho zavedením v roce 2018.

Co úterní schůzka přinesla:

- Zástupci "nečlenských" týmů budou nově přizváni na schůzky strategické skupiny jako pozorovatelé. Má jít o demonstraci efektivního závazku jak vůči FIA, tak k držiteli obchodních práv, s cílem zvětšit transparentnost této sportovní oblasti.

- Počínaje Grand Prix Španělska (12. - 14. 5. 2017 v Barceloně) budou přísně uplatňovány sportovní předpisy, které mají zajistit lepší viditelnost jmenovek pilotů a startovní čísla.

- Změny regulačních prvků v oblasti krytu motoru budou provedeny tak, že konstrukce obsahující T-wing a "žraločí ploutve" budou přísně omezeny.

- Budou přijata opatření, aby olej nebyl využíván jako palivo. Kromě toho může být pro každou danou pohonnou jednotku během závodu použita pouze jedna specifikace oleje.

- Společnost Pirelli bude mít možnost vyvíjet pro rok 2018 pneumatiky do mokra, využívající předchozí specifikace vozidel a rozměrů kol. 

- Pokud bude závod přerušen červenou vlajkou, bude pokračovat startem z pevných pozic.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy