Není důvod T-křidélka odstraňovat, ozývá se z Haasu

Kevin Magnussen při tréninku v Bahrajnu | foto: Haas F1 Team

Po incidentu ze třetího tréninku na VC Bahrajnu, kdy Max Verstappen přejel ulomené T-křidélko z vozu Valtteriho Bottase a poškodil si podvozek, šéf Red Bullu jasně řekl, že by tento aerodynamický prvek měl být zakázán.

Nebyl to první letošní incident. Již při prvním závodu v Austrálii se americký Haas potýkal s nepřirozeně silným vikláním jejich žraločí ploutve, na které měli křidélko upevněni. FIA jim ho nakonec nařídila z bezpečnostních důvodů pro jeden trénink sundat. Stáj ale vše stihla vyřešit a v první velké ceně roku T-křidélko mohla nasadit.

Je otázkou, do jaké míry se Red Bull snaží získat určitou výhodu, jelikož vůz rakouské stáje tradiční T-křidélko nepoužívá. Nyní se k celé situaci vyjádřil i šéf Haasu Günther Steiner.

"Z aut vždycky něco odpadávalo, nyní to FIA musí řešit s Mercedesem, kteří tento problém měli. Nemám k tomu moc co říct, protože nevím, kde u nich nastala chyba. To si musí oni vyříkat s Mezinárodní automobilovou federací, ta pak rozhodne. Takhle se můžeme bavit o všech součástkách. Kolik lidí už přišlo o křídlo? Nám se to loni také stalo a nikdo křídla nezakázal,” řekl pro média Steiner.

"Loni mělo Toro Rosso několik problémů s disky, ale nic se nezakázalo, oni je prostě opravili. Tady je to úplně stejné. To, že se někomu nelíbí, neznamená, že bychom je měli odstraňovat,” pokračoval šéf Haasu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy