"Nejlepší den v roce," těší McLaren, který otestoval "celkem zásadní" novinky

Stoffel Vandoorne končí dopolední program a mechanici jej tlačí do boxů | foto: McLaren

McLaren ve středu poprvé zvládl celý testovací den, aniž by narazil na nějaké problémy. Po katastrofě o víkendu v Bahrajnu a úterý, kdy stál v garáži, si tak přeci jen odváží cenná data.

Stoffel Vandoorne se v neděli kvůli úniku chladicí kapaliny nepostavil ani na startovní rošt, v úterý Oliver Turvey po dvou ranních instalačních kolech stál celý den v garáži, protože se objevil stejný problém - na dráhu se dostal až během posledních 30 min.

Ve středu však přišel obrat a konečně úleva. Vandoorne zvládl během produktivního dopoledne 56 kol. Potom se McLaren dal plánovaných delších změn v nastavení vozu, takže se na trať vrátil až v 16 hod. I pak bez problémů během následujících 2 hodin urazil dalších 25 kol.

Tým se během produktivního dne zaměřoval na různé konfigurace nastavení a ovladatelnosti svého šasi, na korelaci aerodynamický dat, ovladatelnost pohonné jednotky a na práci na spolehlivosti.

Stoffel Vandoorne během 2. dne testů v Bahrajnu | foto: McLaren

Vandoorne: Nejlepší den v letošním roce
"Dnešek byl naším zatím nejlepším dnem této sezóny. Poprvé jsme neměli žádné větší problémy a mohli jsme se věnovat našemu programu. Myslím, že jsme dokončili vše, co jsme dnes chtěli. Prošli jsme spoustu věcí v nastavení, což se nám nepodařilo v Barceloně,"
říká Vandoorne. Ano, takto měl McLaren začít v únoru, nikoliv v dubnu po třech závodech.

"Bylo to opravdu dobré, ale potřebujeme, aby byl takový každý den. Jenže není zaručeno, že tomu tak bude příště," upozorňuje Belgičan. "Musíme se pečlivě poučit z toho, co jsme dnes zvládli, a snad si to přeneseme do dalšího podniku a dočkáme se zlepšení.

Pro mě a pro tým to bylo velmi dobré, že jsme si mohli vyzkoušet celou řadu různých směrů v nastavení. Na voze bylo pár nových dílů, šlo o celkem zásadní věci, které jsme chtěli vyzkoušet a poznat, proto to bylo opravdu užitečné, že jsme zjistili, na čem je založena výkonnost. Velmi produktivní," pochvaluje si Vandoorne.

Balík McLarenu není kvůli pohonné jednotky Hondy ztrácející kolem 145 koní konkurenceschopné, šasi je ale velmi dobré a piloti s ním rádi jezdí: "Dnes i po celý víkend jsem se ve voze vlastně cítil velmi dobře. Šasi se chová dobře. Na auto nasadíme v příštích závodech nějaké nové věci. Klíčem ale je mít víkendy, kde bude všechno probíhat hladce, což se nám zatím nedaří. Pokud tomu tak bude, můžeme dokázat, že děláme pokrok," slibuje Vandoorne.

Eric Boullier a Stoffel Vandoorne mohli být po včerejšku konečně trochu spokojeni | foto: McLaren

Boullier: Mohli jsme jezdit s agresivnějším nastavením
Úlevu po delší době zažil také závodní ředitel Eric Boullier: "Všechno dnes fungovalo perfektně, pokud jde o spolehlivost, a my jsme na to mohli v oblasti nastavení přitlačit. Prožili jsme 'řádný' testovací den a opravdu jsme maximálně využili každou možnost, kterou jsme na dráze měli. Vše, co jsme plánovali, to jsme otestovali. Provedli jsme zpětné srovnávací jízdy, takže jsem opravdu spokojený s prací, kterou jsme dnes dokončili."

"Problémy, které jsme v posledních několika dnech zažívali, se těžko chápou, protože dnes jsme jezdili bez jakýchkoliv potíží. Honda však tvrdě pracuje na tom, aby porozuměla tomu, v čem spočívají slabiny. Mohli jsme dnes jezdit s agresivnějším nastavením, nasbírali jsme hodně informací a vyzkoušeli si spousty řešení. Pokud jde tedy o data a výsledky, tak to byl velmi pozitivní testovací den," hodnotí závodní ředitel McLarenu.

"Přišlo to v ten správný čas. Nyní zamíříme do továrny s ještě větší motivací posunout se dopředu. Brzy se otočíme zpět po zkoumání čísel a budeme se připravovat na Soči, kde nás určitě čeká další těžký víkend. Ale jako vždy jsme na výzvu připraveni," pokračuje Boullier. Honda totiž pro Rusko žádná výkonnostní vylepšení nechystá, proto se budou opět trápit v zadní polovině startovního roštu.

Honda potenciálu své letošní pohonné jednotky stále věří | foto: Honda Racing F1

Honda: Naše pohonná jednotka má potenciál
Pár slov nám věnoval i hlavní inženýr Hondy Satoši Nakamura, jelikož sportovní ředitel Jusuke Hasegawa odletěl hned po potupném závodu zpět do Japonska.

"Po problémech s MGU-H během Velké ceny Bahrajnu jsme společně úsilí věnovali analýze problému během krátké doby před tímto testem. Na základě této analýzy jsme realizovali provizorní opatření proti tomu problému na naší pohonné jednotce a myslím, že jsme dnešní jízdou dokázali potvrdit směr našeho řešení," tvrdí Nakamura.

"Také jsme dosáhli pokroku s nastavením naší pohonné jednotky, abychom dosáhli lepší ovladatelnosti a snížili vibrace. Uvědomujeme si, že ve výkonu za soupeři stále zaostáváme, věříme však, že se ubíráme správným směrem. Věříme, že naše pohonná jednotka má stále potenciál a budeme pokračovat v našem vývoji s využitím všech informací, které jsme v tomto testu získali, abychom co nejdříve stáhli náskok našich soupeřů," pokračuje zástupce Hondy.

Ani on nečeká příští týden v Soči nic jednoduchého ani žádný velký pokrok: "Do Velké ceny Ruska nám zbývá méně než 10 dní a my tam očekáváme další náročný víkend. S McLarenem ale budeme tvrdě bojovat, abychom se posunuli dopředu."

Honda usilovně pracuje na nové verzi pohonné jednotky, stále však není schopna říct, kdy ji bude mít hotovou.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy