Zastávky a strategie: V Číně opět vládl Williams, Massu přezul za 2,52 s

Williams dnes vytáhl další absolutně nejrychlejší zastávku | foto: Williams F1 Team

ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy během Velké ceny Číny 2017 při přezouvání svých pilotů v boxech a jaké strategie jim nasadily?

Nejrychlejší zastávku předvedl stejně jako v Melbourne Williams u Massy, když jej v 48. kole přezul za 2,52 sekundy. Předchozí dvě ale trvaly přes 3,2 s.

Druhou nejrychlejší zastávku zvládlo Ferrari, když odbavení Vettela v 34. kole trvalo jen 2,55 s. Ta první hned na začátku zabrala 3 vteřiny, u jeho finského týmového kolegy obě přes 3,1 s.

Velmi dobré výkony předváděl i Red Bull, když Verstappena v 29. kole přezul za 2,66 s a Ricciarda v o 4 kola později dokonce za 2,6 sekundy.

Hamilton vyhrál na osychající dráze, když strategie byly ovlivněny brzkým nasazením virtuálního a poté i skutečného safety caru. Sainz byl jediným pilotem, který závod začal na hladkých pneumatikách, zatímco všichni ostatní startovali na intermediálkách a pak do 10 kol přešli na slicky.

Nejagresivnější strategii založenou na super-měkké směsi použil Verstappen, jenž si v závodě polepšil celkem o 13 pozic. Nejrychlejší kolo bylo o čtyři sekundy rychlejší než to loňské. I přes náročnější podmínky jde o větší rozdíl, než jsme viděli před 2 týdny v Austrálii.

Týmy musely ve svých strategiích rychle reagovat na měnící se podmínky. Jednou se v boxech ukázalo 7 pilotů, dvakrát stavělo 9 pilotů a třikrát tam zamířila trojice jezdců (Grosjean, Massa a Pérez).

Nejdelší stint na přechodných pneumatikách trval 4 kola (Bottas, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo a Verstappen), na super-měkkých ujel Palmer 30 kol a na měkkých vydržel Ocon dokonce 40 z celkových 56 kol (71,4 % závodu).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy