O zákulisí jednání a výsledných cenách není nic známo. Jisté však je, že maranellské oddělení pro přípravu a servis starších motorů není jeden jediný člověk, a ať už říká šéf stáje Jean Todt, že dodával motory Sauberu z dobré vůle, bez ekonomického zisku v F1 nehne prstem nikdo, natož špičkové Ferrari.
Sauber však jedná s BMW o stejných motorech, jaké používá Williams a pokud Švýcaři skutečně s Ferrari spolupráci přeruší, přišlo by Maranello o část jistého zisku.
Klid na straně Ferrari však přinesl problémy u Cosworthu. Britové investují peníze nového vlastníka Kalkhovena do dalších zlepšení letošního motoru a dokončili již osmiválec pro příští sezonu.
Pokud však bude mít zájem o Cosworth pouze Minardi a žádný nový tým do F1 nevstoupí, nedá se předpokládat, že by zde bývalá součást Fordu dlouhodobě setrvala. V silné konkurenci automobilek si nemůže Kalhoven dovolit dodávat tovární motory zdarma.
Je tu však ještě jiná otázka. Prozatím se zdá, že letošní Cosworth je konkurenceschopnější, než se čekalo. Těžko říci jaké jsou signály z USA, ale kdo ví, zda není lepší nejnovější Cosworth, než rok staré Ferrari? Zvláště když se za oboje musí platit.
Sauber už poznal, že se zákaznickými motory se díra do světa přece jen udělat nedá…
Foto: Button Motorsport Images, Minardi F1 Team