PROHLÁŠENÍ po závodě: Tohle bude těsné celý rok, shodují se u Ferrari a Mercedesu

Lewis Hamilton v Číně | foto: Mercedes AMG F1 Team

Jak hodnotí druhý závod sezóny na okruhu v Šanghaji jednotliví jezdci a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
To bylo opravdu hodně náročné, obzvlášť na začátku - udržet auto na trati a starat se o pneumatiky. Neuvěřitelné. Díky všem v týmu. Dnes to bylo těžké, začali jsme na přechodných pneumatikách a bylo to náročné. Vettel odvedl skvělou práci a taky tenhle mladík Max. Opravdu jsem neskutečně pyšný na všechny v týmu, pracují tak tvrdě, aby bylo tohle možné. Já a Seb jsme měli podobné časy a kdyby nebylo safety caru, bylo by to mnohem těsnější. Bylo to pro mě vzrušující. Rozhodně to bude hodně těsný souboj co se šampionátu týče, asi nejtěsnější, kterého jsem se kdy účastnil. Užíváme si to.

Valtteri Bottas, 6. místo
Za safety carem jsem se snažil dostat co největší teplotu z pneumatik co to šlo. A zašel jsem příliš daleko, byl jsem příliš agresivní a udělal chybu, dostal hodiny a ztratil tím příliš pozic. Potom to bylo těžké, aby pneumatiky zase fungovaly. Ale podařilo se to a od té chvíle byla rychlost dobrá. Kvůli mé hloupé chybě jsme dnes ztratili dost bodů.

Toto Wolff, šéf týmu
Lewis, když má svůj den, si jede svoji ligu. Když je to náročný den a podmínky, není nikdo, koho bych měl raději v auta. Bylo to perfektní. A taky jsem si užil s Nikim, protože jsme se vsadili, že Seb vyhraje kvalifikaci a já ho dvakrát porazil. Jsme závodníci a rádi bojujeme. Předchozí tři roky byly výjimkou, která se nestává. Je to nová éra a musíme si zvyknout. Valtterimu to nevyšlo se safety carem a ztratil závod chybou a hodinami, to se může stát i těm nejlepším. Teď se z toho musí dostat. Zbývá osmnáct závodů. Musíme se na to podívat a zapomenout. Měl během závodu rychlost a dokázal se časy občas vyrovnat Lewisovi. Jakmile nejsme v čelní skupině, musíte to napravit a to chce charakter. Vypadá to, že co se rychlosti týče jsme na tom velmi podobně s Ferrari. Očekávám ping-pong během této sezóny. Jednou budeme nahoře my, podruhé oni.

James Allison, technický ředitel
Každé vítězství v F1 je skvělé, ale dnešní je zvlášť uspokojující, protože jsme v Melbourne nevyhráli - je fajn, že jsme se toho strašáka zbavili. Naše strategie byla přesně zvládnutá, byl to problematický závod, když se muselo záhy z mokrých podmínek přejít na suché. Lewis dnes jel bezchybně, Valtteri doplatil vysokou cenu za malou chybičku za safety carem. Pokoušel se vrátit zpět dopředu, ale jeho Grand Prix byla těmi hodinami značně narušena. Míříme do Bahrajnu s vysokými ambicemi, ale také víme, že se v boji se soupeři vracíme do bodu nula. Bude potřeba tam vynaložit maximální úsilí. Proto se chceme zaměřit jen na další závod a budeme chtít zopakovat dnešní vynikající výsledek.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Můj start byl OK a potom jsem si uvědomil, že přechodné pneumatiky rychle odcházejí. A tak jsem rád zariskoval, když byl na trati virtuální safety car. Jenže potom vyjel safety car, když jsem si říkal, že pneumatiky do sucha byly mnohem rychlejší, takže jsem nemohl využít tu výhodu. Byl to vzrušující závod, zasekl jsem se ve vláčku v provozu, ale potom jsem je předjel a stíhal Lewise. Kdykoliv jsem zajel rychlé kolo, Lewis odpověděl. Byl to dobrý závod.

Kimi Räikkönen, 5. místo
Neměli jsme žádný zvláštní problém. Auto bylo dobré, když byly pneumatiky nové, ale rychle jsme ztráceli přední gumy. A na okruhu jako tohle to znamená pustit dost času. Myslím, že jsme mohli získat lepší výsledek, ale dopadlo to takto. Co se zastávky týče, musíme se na to podívat. Po závodě se to vždy lehce hodnotí, ale tak to chodí.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Bylo to těsné. V závodění máte někdy štěstí a někdy smůlu. My dnes se safety carem měli smůlu, ale to se stává. Nicméně s naším autem je vidět, že máme šanci prohnat Mercedes a být jim rovným soupeřem. Nyní už se těšíme na Bahrajn.

RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Byla to velká výzva. Myslím, že v prvním kole jsem předjel devět aut. Nenajel jsem předtím dost kilometrů, abychom vylepšili vyvážení, protože jsem v kvalifikaci téměř nevyjel. Nečekal jsem, že dojedu na pódiu, vůbec ne. Chtěl jsem jen čistý vzduch, ale nakonec jsme dojeli třetí. V šesté zatáčce jsem předjel Daniela a tenhle okruh je na předjíždění skvělý. Jsem moc rád.

Daniel Ricciardo, 4. místo
Moc rád bych, aby to byl větší souboj (s Maxem). Cítím, že to bylo blízko, ale trošku jsem se trápil s pneumatikami. I s DRS jsem se nedostal na dobré místo, abych jej předjel. Myslel jsem, že to zkusím vnitřkem, ale bylo mokro a nechtěl jsem riskovat. Nemyslím, že jsem mohl s tím, co máme, udělat víc. Bylo to dostatečně blízko. Ty výsledky závisejí na podmínkách. Stále nám chybí 45 sekund na výhru. Stále nás čeká kus práce. Je to pro tým dobrý výsledek, ale musíme najít rychlost.

Christian Horner, šéf týmu
Udělali jsme co se strategie týče správná rozhodnutí. Dostali jsme se před Ferrari, ale neměli jsme rychlost na to se tam udržet. Kluci zajeli opravdu dobře, tvrdě závodili a je skvělé být na pódiu. Bylo to mezi nimi přímé závodění. Ukázali, že mohou navzájem tvrdě bojovat a asi toho během sezóny uvidíme více. Max zajel ze své startovní pozice fantasticky. Oba jezdci dnes předvedli velmi dobré výkony.

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., 7. místo
Měli byste vidět obličeje mých inženýrů, když jsem jim řekl, že chci super.měkké pneumatiky. Dívali se na mě, jako bych byl šílený. I Franz Tost, všichni. Teď je to vtipné, ale když jsem vidět, že všichni mají přechodné a já ne, nemohl jsem tomu věřit. Věděl jsem, že mě všichni předjedou v prvních zatáčkách, ale v šesté už byl okruh suchý a mohl jsem je dojet. Potom všichni zajeli do boxů a já si říkal, že teď jsem já ten chytrý a risk se vyplatil. S Fernandem jsme měli pěkný souboj, odjel skvělý závod, aby se dostal na tu pozici. Během safety caru jsem měl menší hodiny, ale potom už jsem měl dobrou rychlost a zvládal to. 

Daniil Kvjat, nedokončil
Taková škoda, měli jsme problém s hydraulikou, který musíme prošetřit a nemohl jsem pokračovat. Těsně předtím jsme se trápili s měkkou sadou a bylo těžké ji udržet při správné teplotě. Byli jsme proto lehkým cílem těch na super-měkké. Rozhodně to nebyl lehký závod. Pozitivní však je, že jsme ukázali rychlost a že můžeme být silní. Musíme se jen ujistit, že využijeme příležitostí, když se naskytnou. Celkově jsem spokojen, i když je škoda, že jsme měli smůlu. Ale to se stává a musíme to akceptovat, je to součást sportu. Pracujeme jako tým a i proto se těším do Bahrajnu, kde budeme silnější.

Franz Tost, šéf týmu
Viděli jsme dnes zajímavý a vzrušující závod. Rád bych pogratuloval Carlosovi k riskantnímu rozhodnutí. Zajel fantasticky a dojel sedmý. Bez safety caru, myslím, že by to bylo ještě lepší. Rozhodně si to zasloužil a bylo skvělé vidět, jak bojuje s čelními auty. Daniil měl dobrý start a také bojoval, ale měl problém s hydraulikou. To se nesmí stávat, když chcete bojovat o dobré pozice v poháru konstruktérů. Avšak i tak máme dobrý a konkurenceschopný balík a jsem pozitivně naladěn, že v dalším závodě budeme bodovat, to je naším cílem.

HAAS

Kevin Magnussen, 8. místo
Byl to dobrý závod, spousta zábavy. Měl jsem po celou dobu k dispozici dobré auto. Špatně jsem odstartoval, takže jsem pak musel hodně tlačit, opravdu mě těší, co jsem zvládl. Dařilo se mi šetřit přední pneumatiky, což podle mě bylo pro vývoj závodu klíčové, díky týmové práci jsem využil nejlepší příležitosti, z jejich strany byla strategie výborná. Povedlo se jim mě v pravý čas dostat z přechodných pneu na superměkké. Pokud jde o předjíždění, byl to boj. Snadné to nebylo, ale když je dobrá přilnavost, můžete zkoušet různé stopy a dostat se soupeři do závětří alternativními způsoby. Je to mnohem zábavnější, když bojujete na bodovaných pozicích. Těší mě to zejména kvůli týmu a už se těším na nadcházející závody.

Romain Grosjean, 11. místo
Včera mi to přišlo jako špatný vtip a dnes se to opakovalo, zase havárie přímo přede mnou, takže jsem musel zastavit. Tím jsem ztratil hodně času. Při restartu mě zdolal Ericsson. Nevím, jak to dokázal, ale byl jsem opět vzadu. V prvním kole na mě dotíral Ocon a také se dostal přese mě. Dlouho jsem pak nemohl najít způsob, jak se dostat přes Palmera. Když se mi to povedlo, zajížděl jsem dobré časy. V depu odvedli také výbornou práci, ale už bylo pozdě. Nebyla to snadná strategie, kluci se snažili, seč to šlo. Do cílové vlajky jsem stále zrychloval. Měli jsme asi na víc, ale teď už nadchází čas, abychom vzhlíželi k dalšímu závodu, doufejme, že v Bahrajnu to bude ještě lepší.

Günther Steiner, manažer týmu
Je potěšitelné, že Kevin dokázal vybojovat své první body za Haas. Bodovat v druhém závodě za nový tým je fantastické. Romain měl náročný víkend. Oproti Austrálii se to otočilo, tam měl problémy Kevin, tady to byl Romain - i když v Austrálii neměl štěstí ani jeden. Opět jsme předvedli, co jsme schopní dokázat a na co máme. Jen to musíme dělat důsledně. Pak můžeme mít před sebou velice dobrou sezónu. Oba piloti zajeli fantastický závod, myslím, že jsme s našimi dvěma vozy absolvovali víc předjížděcích manévrů než všichni ostatní. Jsem hrdý na to, že jsme předvedli tak dobrou show. Jistě, dnes hrálo velkou roli počasí, ale díky tomu se volily různé strategie a předjíždění tak bylo víc. Je to ale pořád těžší - důkazem budiž snaha Romaina dostat se před Palmera - vypadalo to, že je příliš široký, ale Romain se nakonec dostal dopředu. Od té chvíle to bylo jen a jen lepší. Vracíme se s body v kapse, nyní už se těšíme do Bahrajnu.

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 9. místo
Je skvělé získat body. Start nebyl lehký, nepovedl se mi a ztratil asi pět či šest míst. Jak jsem pustil spojku, podklouzla mi kola. Pár míst jsem získal zpět, ale potom došlo ke kontaktu se Strollem a k defektu. Nemyslím, že mě viděl na vnitřku, protože mi nedal místo. Rozhodně jsme přezuli ve správnou chvíli a vybrali správě super-měkkou sadu - hned jsem předjel Massu a Kvjata. Vždy se můžete ohlédou na strategii a říci, co mohlo být uděláno lépe, ale myslím, že jsme získali zaslouženě co jsme měli. Další skvělý výsledek pro tým.

Esteban Ocon, 10. místo
Dojet závod v první desítce je dobrá náprava, ale i tak mám pocit, že jsme mohli být výš. Měli jsme správnou strategii a začali na správné sadě, ale potom došlo k nedorozumění a já projel boxy bez přezutí. Neměl jsem jet do boxů a stálo mě to 15 vteřin. Byl to důsledek zmatku těch prvních kol, kdy jel každý do boxů. Je to škoda, ale nakonec jsme získali body a to je pozitivní. Auto bylo dobré a je vidět, že jsme vůz na neděli zlepšili. Další víkend Bahrajn a to je konečně okruh, který dobře znám a kde jsem měl v minulosti úspěchy. Těším se, že přidám něco k pěkným vzpomínkám.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
První kola byla hektická, ale potom se to uklidnilo a zvládli jsme to na další dvojitý zisk bodů. Oba piloti jeli skvěle. Strategie vyšly, i když s odstupem jsme mohli využít příležitosti lépe a předjet pár další aut. Oba si užili souboje a ukázali rychlost, když bylo třeba. Celkově - solidní výsledek a můžeme být spokojeni.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 12. místo
Zariskovali jsme a na konci prvního kola zajeli pro hladké pneumatiky, protože trať byla suchá, kromě hlavní rovinky. Když jsem vyjel z boxů, Stroll havaroval a objevil se virtuální safety car, a pokud v částečném mokru nemůžete jet naplno, ztratíte teplotu v pneumatikách. Přišel jsem o přilnavost a bylo to jako jet na letu a párkrát jsem dostal hodiny. Od té chvíle šlo vše špatně, ten safety car zničil naši strategii a závod. Je to škoda, protože si myslím, že to jinak mohlo jít dobře.

Jolyon Palmer, 13. místo
Byl to těžký závod. Udělali jsme dobré rozhodnutí zajet do boxů po zaváděcím kole, ale potom jsem vyjel do mokré stopy při souboji s Toro Rosso a přišel o teplotu v pneumatikách během virtuálního safety caru. Byl to náročný první stint. Pozitivní je, že jsme měli spolehlivé auto a najel jsem kilometry. Musíme se zotavit do Bahrajnu, kde je cílem lepší víkend.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Je to frustrující víkend pro nás celkově. Ukázali jsme potenciál díky sobotnímu sedmému místu, ale závod nepřinesl výsledek, který jsme chtěli. Virtuální safety car nás negativně poznamenal, protože už Nico tou dobou byl v boxech. Platilo to pro oba jezdce a od té chvíle to bylo o limitaci škod. Jsme zklamaní, že nemáme body, ale pozitivní je, že máme rychlost i spolehlivost. Musíme využít lépe náš potenciál v následujících závodech.

WILLIAMS

Felipe Massa, 14. místo
Jsem opravdu zklamaný, protože se nám vše pokazilo. Na startu mi prokluzovala kola a za safety carem jsem měl pět kol na pneumatikách do sucha, takže byly nezahřáté. Nemohl jsem jet pořádně, protože to bylo jako jet na ledu. To bylo nejhorší, ztratili jsme tam čas a pozice. Potom jsme zkusili zariskovat a zajet do boxů před ostatními a zkusit někoho předjet a udržet si rychlost, ale nešlo to. Musíme se dál snažit zopakovat, co se povedlo v Austrálii v čínské kvalifikaci. Musíme se soustředit na Bahrajn.

Lance Stroll, nedokončil
Narazili do mě zezadu v zatáčce číslo 10 a to byl konec závodu. Byl jsem vepředu, věděl jsem, že ta zatáčka je moje a musel jsem zahnout. Byla to smůla, protože to byl konec. Došlo k nárazu a můj vůz byl poškozen. Dnes to bylo těžké, ale můžeme si z víkendu vzít pozitiva, protože kvalifikace byla dobrá, i když závod nešel podle našich představ. Ale je brzy a budou další příležitosti. Těším se na Bahrajn a to je to, na co se soustředím.

Paddy Lowe, technický ředitel
Byl to těžký den. S přechodnými podmínkami se to dalo čekat, bohužel Lancův závod skončil brzy po nárazu, což je škoda po tak dobré kvalifikaci. A Felipe měl bolestivé odpoledne, protože mu chyběla přilnavost. Mohli jsme spoustu věcí udělat jinak, to mohu s odstupem říci. Ale myslím, že všichni plánovali jedno zastávkový závod s pneumatikami do sucha, ale nakonec všichni potřebovali další zastávku. Bohužel jsme nebyli schopni ukázat pravou rychlost auta a čeká nás kus práce a analyzování, abychom byli v budoucnu silnější. Tohle je den, kdy je třeba zklamání přenést do konstruktivního vývoje.

SAUBER

Marcus Ericsson, 15. místo
Měl jsem dobrý start a slušné první kolo. Během virtuálního safety caru jsme přezuli na měkké pneumatiky, i když jsme věděli, že je trať místy stále mokrá. Potom to bylo náročné. Podmínky na trati i teplota asfaltu to dělaly náročnějším pro fungování pneumatik. Celkově jsme se s nimi po celou dobu trápili a nikdy nebyly ve správném provozním okně. Nyní se těším na Bahrajn.

Antonio Giovinazzi, nedokončil
Nejprve se chci týmu opět omluvit. Odvedli skvělou práci, aby auto připravili pro závod a je škoda, že jsem dnes znovu havaroval. Studijní lekce a chci na tento víkend rychle zapomenout.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Dnes to nebyl náš den. Zvlášť ne pro Antonia. Jsme rádi, že je po nehodě v pořádku. Podmínky byly náročné a zvlášť když chybí zkušenosti. I pro Marcuse to byl těžký závod, jednoduše jsme nebyli schopni držet se soupeřů, tento závod ukázal nedostatky našeho auta. Nyní se soustředíme na Bahrajn.

McLAREN

Fernando Alonso, nedokončil
Začali jsme třináctí za náročných podmínek a po pár kolech jsme byli šestí. To bylo překvapení a vděčím za to pár dobrým kolům. Doufal jsem, že ty podmínky budou pokračovat, protože ostatní auta dostávala hodiny a jak jsme řekli včera, chtěli jsme využít každou příležitost a  občas to bylo předjetí zadarmo. Ale potom jsme začali ztrácet, když trať oschla, i když jsme si držel sedmé místo. Dnešek ukázal, jak hladoví jsme po dobrém výsledku, ale bohužel nejsme dost silní dojet závod. Nedostatek testování - za to teď platíme vysokou cenu, ale snad se to brzy zlepší. Je škoda, že ani já ani Stoffel jsme neviděli cíl a bolí to, protože jsme byli na bodech, ale musíme se poučit a zlepšit se už v dalším závodě. I když tam samozřejmě asi pršet nebude.

Stoffel Vandoorne, nedokončil
Byl to krátký závod, ale vzrušující. Měli jsme s Fernandem dobré starty, ale po zastávce pozice nebyla ideální. Potom to bylo náročnější, ale rychlost byla slibná. Na hladkých jsme byli konkurenceschopní a mohl jsem na to tlačit, když jsme chtěl. Auto bylo v zatáčkách dobré, cítil jsem se jistě a snižoval ztrátu, ale jakmile trať oschla, poznal jsem rozdíl v rychlosti a bylo těžké předjíždět. Co se maximální rychlosti týče, nemůžeme ostatním konkurovat a je těžké to napravit. 

V sedmnáctém kole jsem ztratil výkon, nevím přesný důvod, ale myslím, že šlo o problém s palivem. Je to škoda, potenciál tu byl. Moc jsem toho tu nenajel, ale v takové jsme nyní situaci. Věděli jsme to už předem a snad to bude v Bahrajnu lepší. Můžeme si vzít i pozitiva - šasi začíná fungovat, mohli jsme na to tlačit a doufám, že to bude ještě lepší. Je těžké si dávat časové limity, budeme muset počkat. Bahrajn je jiný okruh než Čína a my uděláme maximum.

Eric Boullier, závodní ředitel
Na mokré a kluzké trati Fernando vyjel po startu skvěle, dokázal se posunout ze své třinácté pozice a byl v době virtuálního SC na osmém místě a pak ještě pár dalších kol. Až do svého opravdu zajímavého souboje s krajanem Sainzem se pohyboval na šesté sedmé pozici. Stoffel se také dobře posunul z 16. pozice a byl schopen si své umístění dlouho obhajovat.

Bohužel slibný začátek netrval dlouho, Stoffel měl problém s palivem a potíže s hnací hřídelí zase znamenaly konec pro Fernanda. Teď už do Bahrajnu a tam snad budeme mít lepší a teplejší závod.

PIRELLI

Mario Isola, šéf závodního oddělení
Všechny týmy měly ohledně nadcházející Grand Prix omezené informace, které představovaly zcela nový soubor podmínek už třetí den po sobě. Takže musely reagovat na měnící se okolnosti. Navzdory průjezdu boxovou uličkou za safety carem většina z nich dokázala využít i přes omezenou degradaci pneumatik dvou zastávek.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 23 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy