Jaká je situace u Red Bullu? Tým své slabiny dobře zná

Modelka Brooke Hoganová navštívila tým Red Bull v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Přestože se v letošní VC Austrálie předjíždělo zhruba čtyřikrát méně, tak se fanoušci konečně po třech letech dočkali vyrovnaného boje mezi Mercedesem a Ferrari. Nakonec se z vítězství radoval Vettel a vypadá to, že letos by Ferrari mohlo zasáhnout do souboje o titul.

Ferrari je na tom výborně, o tom není pochyb. Ale jen málokdo by si na hřebce z Maranella v zimě vsadil. Vždyť ještě před testy byl kurz na vítězství italské stáje v Poháru konstruktérů 1:10. Dnes je to nějakých 1:2,6. Favoritem je pořád Mercedes, kterému britští bookmakeři k dnešnímu dni přiřadili kurz 1:1,5.

V zimě se totiž hodně mluvilo o Red Bullu. I samotné vedení stáje nešetřilo optimismem, ale úvodní premiéra se týmu rakouského nápojového gigantu moc nepodařila. Domácí Ricciardo nedojel a Verstappen nakonec bral 5. místo za Icemanem.

Daniel Ricciardo v novém vozu Red Bull RB13 - Renault v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Jsme ale na začátku roku a týmy budou představovat celou řadu balíčků s vylepšeními. Dle poradce Helmuta Marka by rakouská stáj měla aerodynamickou ztrátu na špici dohnat během tří závodů. U motoru Renault je to ale běh na delší trať.

V kvalifikaci na letošní první velkou cenu Red Bull ztrácel na Mercedes 1,3 vteřiny, což se zdá hodně, ale oproti loňsku je to zlepšení o celé 3 desetinky. V samotném závodě pak Verstappen průměrně na vedoucího Vettela s Hamiltonem ztrácel zhruba 7 desetin. Samozřejmě se to lišilo dle daného stintu a směsi, ale i šéf stáje řekl, že bude potřeba zrychlit tak o půl vteřiny.

Důvodem ztráty je dle Red Bullu hlavně pohonná jednotka. Motory Renault prošly pro letošek kompletní revizí a dle samotné francouzské automobilky jsou z 95 % jiné oproti loňské specifikaci. To se také projevilo na spolehlivosti, která byla loni doménou Renaultu. Již při testech nastaly problémy s přehříváním, kvůli kterému tým musel upravit chladící systémy, které nyní váží o něco více a znamenají tak ztrátu 2 desetin navíc.

Christian Horner a Max Verstappen v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Před VC Ruskaby měly být tyto problémy již odstraněni  a v Monaku by pak měl Renault představit první větší balíček vylepšení, který by mohl časy srazit o nějaké 3-4 desetiny. To samé samozřejmě může nastat i u konkurence.

Dle vedení týmu je problém ale i v šasi, která prý za Mercedesem i Ferrari zaostává. Oba jezdci si během celého víkendu stěžovali na špatné nastavení a tuto mouchu se Red Bullu zatím nepodařilo chytit. Horner tvrdí, že tým zvolil odlišný přístup, který se zatím nevyplatil, ale je prý stále brzy. Jedná se o hlavně o architekturu předního křídla.

Ačkoliv si Red Bull představoval trošku jiný start do sezóny 2017, tak jsou zatím se současným vývojem věcí spokojeni. Šéf stáje i nadále věří, že jejich vozy budou schopny zatopit Mercedesu i Ferrari ještě letos. Dokonce i samotný závod v Austrálii byl pro tým lepší než v minulých sezónách, kde dle Hornera nebyl Red Bull schopen zajíždět optimální časy.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy