Britský pilot se vrací k úvodnímu podniku letošního šampionátu, v němž zpočátku vedl: "Tým mě požádal o informaci, jak jsou na tom během jízdy pneumatiky. Měli jsme zkrátka v plánu nějaký závod a já jsem byl požádán o něco, co nebylo nezbytně optimální."
"Zaprvé jsme neměli rychlost na to, abychom si například vyjeli na Sebastiana náskok, což jsme se dozvěděli brzy. Pokračovali jsme na této cestě, které zkrátka nakonec nevyšla. Jde o oblast, na které musíme pracovat. To, jak využíváme pneumatiky, je očividně tím, v čem ztrácíme. Takže se zkrátka snažíme učinit změny, abychom se v budoucnu zlepšili, k čemuž také dojde," věří Hamilton.
Během včerejšího závodu zněl v rádiu často hodně nervózně až naštvaně, což bylo dáno i tím, že Mercedes byl po předsezónních testech stále považován za největšího kandidáta na vítězství.
Po nich vyšlo najevo, že po posledním objasnění pravidel ze strany FIA museli upravit svůj systém zavěšení, stejně jako Red Bull. I když obě stáje tvrdí, že šlo jen o drobnosti, které na výkonnost neměly vliv, tak podle některých inženýrů se tyto změny jejich výkonnosti v Austrálii přece jen dotkly.
"Neřekl bych, že jsem spokojený. Myslím, že jste realisticky mohli vidět, že jsme prošli obrovskou změnou pravidel a že jsme zde bojovali těsně o vítězství, což nám těsně nevyšlo," pokračuje. Přesto se mu daří najít pozitiva: "Podle mě je spousta věcí, na které můžeme být neuvěřitelně hrdí."
"Je to skvělé vidět Ferrari vpředu. Myslím si, že to je dobré pro sport, že máme tuto těsnou bitvu. Já jsem závod mohl vyhrát a existují určité věci, které jsme možná mohli udělat lépe. Dal jsem do toho ale všechno, co jsem mohl. Nemůžu vyhrát vše," uvědomuje si Hamilton.
Co patří mezi ty "určité věci," které podle něj včera mohl Mercedes zvládnout lépe? "To vám fakt nemůžu říct. Existuje spousta věcí - jde o interní záležitosti, na kterých pracujeme. Jde o soubor věcí - jak moc na to tlačíte, vyvážení... Je toho hodně."