PROHLÁŠENÍ po závodě: "Do boxů jsem musel", objasňuje Hamilton

Sebastian Vettel na tiskovce v Austrálii | foto: Scuderia Ferrari

První závod sezóny vyhrál Sebastian Vettel s Ferrari a nedal Mercedesu příliš šanci. Jak hodnotí dnešní závod jednotliví jezdci a představitelé týmů?

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Na startu jsem byl trochu nervózní. Hamilton odstartoval skvěle a poodjel mi, navíc jsem si musel dávat bacha na Bottase, který odstartoval též famózně. Měl jsem štěstí, jelikož Hamilton se po své první zastávce připletl za Verstappena. Je ale skvělé, že naše auto funguje.

Tohle je přesně to, co potřebujeme. Tým pracoval opravdu tvrdě, nikdo toho moc nenaspal a výsledek byl super. Řídit auto bylo úžasná zábava a celý den se prostě. Před námi je ještě spousta práce, ale zatím se vše vyvíjí dobře. Zima byla náročná a dnes se nám fakticky podařilo.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Pro tým je to skvělý start, takže to vůbec nezačalo zle. To špatné musíme nechat za námi a důležité budou další závody. Jsem sice trošku zklamaný, ale máme dobrý balík a z toho musíme těžit a navíc je to rozdíl oproti předchozím dvěma rokům. Hlavní potíží byla kvalifikace, kde jsem ztratil. A na tomto okruhu se těžko předjíždí.

Trápil jsem se trochu s pneumatikami, stejně jako v kvalifikaci a přetáčivostí v prvním stintu, ale na měkkých to bylo dobré. Ohledně Maxe jsem se příliš netrápil, protože se těžko předjíždělo a když bylo třeba, měl jsem rychlost. Není to ideální start, ale získali jsme body a čtvrté místo není katastrofa. Musíme jen vše poskládat dohromady na sto procent.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Je to dobrý výsledek, ale mohl být skvělý, kdybychom zvládli dostat na pódium i Kimiho. Vettel odvedl skvělou práci, vlastně celý tým. Je škoda, že se Kimi trápil v úvodu a nedostal se do správného rytmu. Když jsme představovali SF70H, nazvali jsme jej "naším" a tento výsledek odráží úsilí a práci, kterou jsme do něj vložili.

Mattia Binotto, technický ředitel 
Šťastný? Samozřejmě, jsem. Na tratí sklízíme kolektivní plody našich zimních snah. Bylo to rušné období, kdy každý znásobil svou energii a úsilí. Po dnešním závodu máme před sebou ještě devatenáct výzev a sebemenší maličkost může znamenat zásadní rozdíl mezi tím, jestli budeme vpředu nebo vzadu.

Proto musíme i nadále tvrdě pokračovat v nastoupeném kursu, stejně jako o tomto víkendu v Melbourne. Už kvalifikace ukázala, jak malé rozdíly jsou mezi jednotlivými týmy, věděli jsme, že Grand Prix jim bude velice blízce podobná.

Vše se rozhodlo při zastávkách - asi jsme měli menší opotřebení pneumatik než soupeři, takže jsme mohli na trati zůstat o něco déle. Také se prokázala spolehlivost vozu, Sebastian odvedl vynikající práci, zatímco Kimi jel podstatně složitější závod, do jisté míry i proto, že byl o něco hlouběji na startovním roštu. Nicméně dokázal svou pozici udržet až do cíle a jeho kola v samotném závěru závodu ukázala, co tenhle veterán dokáže.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 2. místo
Gratuluji Ferrari a Sebastianovi. Já se v závodě trošku trápil s pneumatikami a musel zastavit brzy, protože jsem neměl přilnavost a po zastávce jsem se zasekl za jedním z Red Bullů. Ale tak to občas chodí. Celkově ale dobrý závod. A podívejte na ten dav!

Nevím, jak se dá čekat, že bych Verstappena předjel. S přilnavostí jsme se trápili od začátku. Seb vždycky dokázal odpovědět na můj čas a po většinu času dokázal byl rychlejší. Ke konci jsem se dostal do provozu a pneumatiky se začaly přehřívat. Náskok se zmenšoval a já zpomaloval. Provoz je smůla, ale to je závodění.

Valtteri Bottas, 3. místo
Jako tým jsme odvedli dobrou práci s vozem, který máme. Ferrari dnes bylo rychlejší, o tom není pochyb. Odvedli lepší práci. Z mé strany byl důležitý první stint, kde jsem se trápil na ultra-měkkých, cítil jsem, jak to klouže a chyběla přilnavost, zvlášť po desátém kole, nebylo to lehké. Ale jakmile jsme přezuli na měkké, bylo to vlastně dobré, lépe se řídilo, ale už to bylo pozdě a stále nám chyběla rychlost. Není to katastrofický první závod a mám body a příště to bude lepší.

Toto Wolff, šéf týmu
Někdy vyhrajete, někdy prohrajete. Ferrari mělo rychlejší auto, dostali nás pod tlak už od startu a tam jsme to prohráli. Nebyl tam moc velký rozdíl. Viděli jste, jak blízko jsme byli, když Vettel vyjel z boxů a zasekli jsme se za Verstappenem. On bojoval o svoji pozici, to je závodění.

Podařilo se splnit cíl, že pneumatiky fungují déle a můžete na to tlačit a to nás možná navedlo špatně, ale Sebastian byl velmi rychlý a držel se Lewise, takže možná na to mohou tlačit víc. Hodně ztrácíte přilnavost a přítlak, když za někým jedete, ale Ferrari mělo nejsilnější vůz v tomto směru.

Zastávek v boxů jsme se obávali, věděli jsme, že bychom vyjeli za Maxem a Kimim a to se stalo. Ferrari to zahrálo velmi dobře. Viděli jsme, že jsou silní už v testech či kvalifikaci a byli. Bude to trošku více stresující sezóna než ta předchozí, ale to nás posilní. Čína je odlišný okruh, tak uvidíme, jak to bude vypadat tam.

James Allison, technický ředitel
Pokud to nebylo jasné po kvalifikaci, tak teď už to jasné je. Bude to sezóna s velmi malými odstupy. Odstartovali jsme dobře, ale Ferrari patří dnes všechna čest. Měli velmi rychlé auto a my jsme prostě nedokázali držet s nimi krok. Nicméně nebudeme panikařit. Je to první závod hodně dlouhé sezóny, získali jsme hodně dobré body s oběma vozy. V Číně se musíme vrátit silnější a ujistit se, že onen malý rozdíl bude příště na naší straně.

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Byl jsem trošku překvapený, že jsme byli Kimimu tak blízko. V porovnání s ním byla rychlost dobrá, byli jsme po celou dobu blízko sebe, ale samozřejmě za mnou jsem neměl moc lidí a žádný tlak, takže to bylo fajn a auto se chovalo myslím lépe než v kvalifikace. Těžko říci, jak si stojíme, v závodě to vypadalo mnohem lépe, za to jsem moc rád. Sice se musíme dál zlepšit, ale to uděláme, tvrdě pracujeme. Uvidíme v dalších závodech.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Byl to dlouhý víkend. Nechci, abyste mě špatně pochopili, byla to zábava, ale cítím se špatně kvůli všem - fanouškům a lidem, kteří mě podporují. Nabalilo se to od včerejška, penalizace už tak zněla špatně, potom další problémy. Dlouhý den, takže se rád posunu dál, je to fajn. Jsem zklamaný, ale zítra budu v pořádku a připraven jet do Číny.

Věříme, že problém byl spojen s tlakem paliva, vypnulo se a nedalo se nic dělat, nemohl jsem jet dál. Pozitivní je však je, že už jedeme pryč a navíc jsem sice ztrácel, ale získali jsme informace a cenný čas na trati. Navíc Max si vedl relativně dobře a měl dobrou závodní rychlost, takže se můžeme posunout a vzít si i pozitiva.

Christian Horner, šéf týmu
Je frustrující, že měl Daniel problém, který vypadá na senzor na převodovce. Jeho auto se během zaváděcího kola zaseklo na šestce. Bylo neuvěřitelné, že mechanici vše zvládli a mohl nastoupit. Od té chvíle bylo jasné, že spoléháme na safety car. Rozhodli jsme se najet kilometry. Ale ve 28. kole se objevil problém s palivem a na to se musíme teprve řádně podívat.

Max měl dobrý start a i když mohl zkusit dostat Kimiho, ve třetí zatáčce se to nepovedlo, ale nikdy to nevzdal a neudělal nic špatně. Myslím, že i strategicky a v boxech udělal maximum, co se on něj dalo žádat. Musel potom i zvládal pneumatiky, ale páté místo je optimální výsledek. Gratuluji Sebastianovi, který nám dluží pivo! Zajel skvěle.

WILLIAMS

Felipe Massa, 6. místo
Rozhodně to byl dobrý závod. Věděl jsem, že klíčové je pro mě předjet Grosjeana na startu, protože jsme měli soupeřit hlavně s ním než s ostatními přede mnou, které bychom poráželi jen stěží - jako Ferrari, Red Bull či Mercedes.

Start jsem měl dobrý, předjel jsem ho a potom už jsem byl v podstatě sám až do konce. Výsledek je skvělý a byl jsem celou dobu spokojen. Zvládání pneumatik, konzistentnost, zastávky, prostě vše šlo dobře. Hned jsme porazili týmy za námi, to je něco, nad čím můžeme uvažovat. Jsem opravdu šťastný, díky týmu. Nebylo to špatné na starého kmeta!

Lance Stroll, nedokončil
Byl to slušný závod a rychlost byla dobrá. Měl jsem dobrý start, byl riskantní, i když až tak jsem to neplánoval. Někteří brzdili brzy a získal jsem místa, ale potom jsem musel kvůli pneumatikám do boxů. A tak jsme se rozhodli strategii změnit na dvou zastávkovou. Od té doby to byl překvapivě dobrý závod. Byl to můj první a mohu si odnést pozitiva.

Měli jsme však potom problém s brzdami, kotouč selhal. Šlápl jsem na pedál a nic se nestalo. Měl jsem štěstí, že to bylo v místě se spoustou únikového prostoru, jinak by to nebylo tak pěkné. Včerejší incident nás stál hodně míst v kvalifikaci, ale dnes jsem si to užil a děkuji týmu.

Paddy Lowe, technický ředitel
První závod je vždy důležitý a je skvělé získat body. Felipe měl skvělou rychlost a kontroloval to i díky silnému startu a první zatáčce, kdy předjel Grosjeana. Jeho práce s pneumatikami byla také dobrá a mohli jsme měnit jen jednou, což byl plán.

Ale co je důležitější - viděli jsme rychlost, která nám umožňuje být na dosah třem čelním týmům. Je škoda, co se stalo Lancovi, který jel moc pěkně a je to škoda, že neviděl cíl kvůli brzdám. To je problém, na který se musíme podívat a nesmí se opakovat. Celkově však gratuluji týmu k autu a startu do nové sezóny.

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 7. místo
Jsem spokojen a nevěřím, že jsme mohli udělat víc. Sedmé místo je navíc, čeho jsme mohli dosáhnout a tým udělal vše, aby toho docílil. Měli jsme dobrou strategii a dobře jsme zvládli pneumatiky. Museli jsme zabojovat s Kvjatem a Sainzem, i když se tu nepředjíždí lehce.

Jakmile jsem měl vzduch čistý, cítil jsem, že jsem v dobré pozici. Je zábava tyhle auta řídit, můžete na to víc tlačit a ke konci jsem jezdil své nejrychlejší časy. Stále se musíme zlepšit, to víme, z auta toho můžeme dostat víc, ale je to pozitivní start roku a můžeme být spokojeni.

Esteban Ocon, 10. místo
První body v Melbourne, to je dobrá odměna po náročném víkendu. Většinu času jsem bojoval s Fernandem, protože jsme byli bok po boku v prvním kole. Dokázal se udržet přede mnou a musel jsem ho stíhat.

To bylo těžké, je to dobrý soupeř a bylo to náročné, ale nakonec jsem našel mezeru a zkusil to. Byl to velký moment a dostalo mě to na body. Jsem s výsledkem spokojen a hodně jsem se toho naučil. Snad to jsou první body z mnoha za tuto sezónu.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je to skvělá odměna za všechnu práci hned v úvodu získat sedm bodů. Sergio bojoval a ukázal pár skvělých manévrů na Toro Rosso a to bylo klíčové pro výsledek. Měli jsme i skvělou strategii, bylo správné zastavit tak brzy.

Esteban také zajel skvěle a jsem rádi, že získal bod. Jeho dlouhý boj s Alonsem byl důležitý a to předjetí šest kol před koncem bylo pro fanoušky zábavou. Body v úvodu jsou důležité a ukázali jsme i spolehlivost. Víme, že máme na víc jsme odhodláni to ukázat a navázat na výsledek z Melbourne.

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 8. místo
Byl to divný závod, odstartovali jsme dobře a byli jsme na 8. místě, potom dokonce i na 7. místě, když odstoupil Grosjean. Pak jsem zastavil a dostal se před Checa Peréze, který se nás snažil předjet díky dřívější zastávce v boxech. To se mu nakonec podařilo až na rovince. Musel jsem si pak hlídat brzdy, abych udržel pozici.

Když vám chybí rychlost, tak je těžké bránit se. Poté jsem navíc musel na nařízení týmu před sebe pustit Kvjata, který nakonec ale ještě jednou stavěl. Tím jsem ztratil asi 5 až 7 sekund. Kdyby se to nestalo, tak tu byla šance i na 7. místo, ale i tak je můj výsledek dobrým startem do nové sezóny.

Daniil Kvjat, 9. místo
Skvělý závod! Je škoda, že jsme museli znovu do boxů v závěru závodu. Jinak by to bylo sedmé místo. Tým odvedl skvělou práci a jsem moc rád, gratuluji. Nyní musíme dál tvrdě pracovat a bojovat o body. Nebylo to lehké, ale cítil jsem se celou dobu dobře. Musím i poděkovat svému trenérovi za zimní přípravu. Celkově je to dobrý start do nové sezóny a ukázali jsme dobrou rychlost. Nyní se můžeme začít připravovat na Čínu a být spokojeni.

Franz Tost, šéf týmu
Vše nasvědčuje, že máme silný balík a to je povzbudivé. V dnešním závodě oba piloti své pozice dobře bránili. Peréz zajel slušně, oba předjel a proto je před námi. Za jiných podmínek si myslím, že jsme ho mohli dostat, ale museli jsme znovu doplnit vzduch u Daniilova vozu, takže musel do boxů dvakrát a ztratili jsme asi deset sekund.

Carlos se mu dostal ke konci blízko, ale kvůli modrým vlajkám nebyla možnost a nezbyl čas. Celkově jsme ukázali dobrou rychlost a zastávky fungovaly dobře. Chci pogratulovat i organizátorům, odvedli tu skvělou práci a bylo pěkné vidět tolik fanoušků. I závod byl zajímavý a vyhrálo Ferrari, Mercedes v závěsu. Myslím, že to mezi nimi bude letos parádní boj. Také gratuluji Sebovi - zasloužil si to!

RENAULT

Nico Hülkenberg, 11. místo
Závěr prvního závodu je, že jsme ve středu pole a těšíme se na zlepšení. První kolo nebylo skvělé, snažil jsem se dostat Kvjata vnějškem, ale nepovedlo se a já ztratil i proti Alonsovi. Potom se nedalo moc co dělat, i když jsem byl rychlejší, nemohl jsem ho předjet. Start do posledního stintu byl pozitivní, ale nebylo to dost na zisk další pozice. Bitva s Oconem a Alonsem byla zábava. Pro diváky to taky muselo vypadat fajn.

Jolyon Palmer, nedokončil
Šlo to dobře,  získal jsem pár míst na startu i na tvrdší sadě. Rychlost byla slušná a viděl jsem Nica a Estebana. Žel potom se mi v zatáčce č. 14 zasekly brzdy. Nejprve jsme mysleli, že to bylo jen chvilkové, ale potom se to stalo znovu, takže jsme museli odstoupit. Nebyl to start do sezóny, který bych si přál, ale je to zkušenost a nyní se těším do Číny.

Cyril Abiteboul, závodní ředitel
Dostalo se nám několik lekcí. První - výsledek ukazuje, že nejsme tak připraveni jako soupeři a nedostatek kilometrů apod. znamenalo, že jsme se dnes trápili. A také již víme, že vše musí být vše vyladěno, protože je těžké získat pozici.

Musíme být silnější na startu, ve strategii i zastávkách či vyvážení a nastavení auta. I když pár kol v čistém vzduchu ukázali, že máme na to být ve skupině se soupeři, na které cílíme. V sobotu bychom měli bojovat o Q3 a o body v neděli. Nyní je prioritou Šanghaj, abychom zlepšili spolehlivost a měli bychom být silnější.

SAUBER

Antonio Giovinazzi, 12. místo
Byl to dobrý závod a s výkonem jsem spokojen. Mým cílem bylo získat zkušenosti a najet kilometry. Nyní si sednu s inženýry, abychom prodiskutovali, kde se mohu zlepšit. Chci Sauberu a Ferrari poděkovat za tuto příležitost. Byl to pro mě úžasný víkend.

Marcus Ericsson, nedokončil
Je to zklamání. Neměl jsem dobrý start, ale potom jsem tvrdě bojoval. Bohužel ve třetí zatáčce do mě narazili zezadu a pravá strana auta byla poškozena stejně jako podlaha. Od té chvíle to bylo o dojetí do cíle. Potom jsem musel zastavit kvůli problému hydraulikou způsobenou tím nárazem.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Velmi působivý výkon Antonia během prvního závodu F1. Ukázal svůj potenciál a také to, čeho je vůz schopen. Časy byly uspokojivé. Marcusův závod byl pokažen během incidentu ve třetí zatáčce a komisaři se na to musejí podívat.

MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 13. místo
Byl to náročný závod. Během zastávky jsem musel dát plný plyn, abychom resetovali motor a to mě stálo pozici. Také jsem chvíli neměl informace z boxů. Hodně jsem během jízdy upravoval vůz co se nastavení týče, abych vůbec viděl cíl. I tak po testech v Barceloně jsme ani nečekali šachovnicovou vlajku, takže to je pěkné.

Rozhodně nám chybí rychlost a musíme na tom velmi zapracovat. Najeli jsme slušnou porci kilometrů, Fernando jel dobře v kvalifikaci a dojeli jsme do cíle, takže si můžeme vzít i pozitiva. Myslím, že si dnes asi zasloužím pořádný narozeninový dort!“

Fernando Alonso, nedokončil
Měli jsme ke konci myslím problém se zavěšením. Jel jsem jeden z mých nejlepších závodů a překvapivě jsme byli na bodech po celou tu dobu. Museli jsme hodně šetřit palivo a to nás dost stálo, ale zvládli jsme si pozici udržet.

Bylo to překvapení být tak vysoko, ale nakonec jsme nedojeli do cíle a musíme být brzy konkurenceschopní. Jsme co se výkonnosti týče poslední. Desátí jsme byli kvůli extrémně dobrému kvalifikačnímu kolu. Na začátku jsem pozici získal a poté, co odstoupil Grosjean jsem získal další. Za normálních okolností bychom byli poslední a předposlední.

Eric Boullier, závodní ředitel
Nebudeme si tento závod pamatovat jako jeden z těch lepších a je tu jen pár momentů, ze kterých se můžeme dnes radovat. Ale oba piloti zajeli úžasně i když rozdílnými způsoby. Fernando měl poškozený levou přední část vozu (break duct konkrétně) a i tak jel působivě a dostal z auta maximum. Už to vypadalo, že uvidí cíl, ale nakonec z toho byl větší problém a musel odstoupit.

To je zklamání. Ale takové je asi závodění. Stoffel měl frustrující odpoledne, ale zvládl to až do konce i když to bylo bez spokojenosti. Vzhledem k tomu, že má za sebou jen 2 závody to zvládl velmi dobře. Nyní budeme bez ustání pracovat, abychom zlepšili šasi i motor a výkon MCL32.

HAAS

Romain Grosjean, nedokončil
Náhle jsem neměl výkon. Řekl jsem to klukům a další věc, co jsem musel udělat, bylo zpomalit. Ale to zklamání, ale jsme plní emocí a zklamaní, že jsme přišli o sedmé místo. Ale auto bylo v kvalifikaci dobré. Start nebyl ideální, takže to musíme zlepšit. Cítil jsem, že jsem rychlejší než Williams, takže tu je obrovský potenciál.

Hádám, že důležité pro nás bude udržet si rychlost a konzistentní výkon a ne jako loni, kde jsme byli pátí v Bahrajnu a devatenáctí v Číně. Opravdu se chci zlepšit v tomto ohledu a co se výsledků týče. A pokud se to podaří, jsem si jist, že bude spousta závodů, kde získáme dost bodů. To cítím teď, ale zítra se probudím a budu vědět, že máme dobrý vůz a letos se to podaří.

Kevin Magnussen, nedokončil
V zatáčce č. 3 došlo ke kontaktu. Z vnějšku jsem měl Ericssona a auto bylo nedotáčivé a narazilo do něj bokem. To byla škoda. Poškodil jsem si auto a přišel o přední křídlo. To jsme vyměnili a potom jsme se učili o chování auta. To bylo dobré, auto má rychlost. Můžeme si odnést spoustu pozitiv. Auto je dobré, jen musíme dojet do cíle a získat ty body.

Günther Steiner, šéf týmu
Nebyl to závod, který bychom očekávali nebo si přáli. Vypadá to na únik vody v případě Romaina. Kevinův závod byl samozřejmě zničen ve třetí zatáčce po kontaktu. Nakonec došlo k poškození zavěšení, na což se musíme podívat. Dobré je, že auto vypadá být rychlé. Na pár oblastech musíme zapracovat a snad budeme v Číně zase silní.

PIRELLI

Mario Isola, šéf závodního oddělení
Formule 1 vstoupila v Austrálii do nové éry fantasticky, těsným závoděním mezi piloty, schopnými jet naplno od startu do cíle v každém stintu. Jak jsme očekávali, většina pilotů zvolila různé varianty jednozastávkové strategie, kdy vedoucí skupina přezula na měkkou směs pro druhý stint a byla si jista, že s touto směsí dojede až do cíle. Opotřebení bylo nízké, ale tento okruh se vyznačoval tím, že nebyl na pneumatiky nijak náročný. Takže piloti byli schopni dosáhnout nejrychlejších kol v samotném závěru závodu na směsi, která měla za sebou už 30 kol.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 22 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy