Dohady kolem žraločích ploutví a T-křidélek neutuchají, Whiting očekává, že brzy zmizí

Provedení "nevzhledných" prvků a la Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Debata o aerodynamických prvcích nabírá na intenzitě a možná si na ně ani pořádně nezvykneme a budou zase minulostí. I když tak rychle to asi nepůjde, nicméně už se jejich odpůrci šikují k útoku pod vedením osoby vskutku vážené.

Jeden z nezamýšlených důsledků změny pravidel před sezónou 2017 byl návrat aerodynamického prvku, usměrňujícího proud vzduchu k zadnímu spoileru. Termín "žraločí ploutev" se nabízí prakticky sám, ale není to záležitost nijak nová, jak už jsme uvedli, objevilo se toto řešení v roce 2012, ovšem tehdy ho týmy velice rychle zavrhly.

Potvrdil to i Ross Brawn, který reagoval na ohlasy fanoušků, kterým se nová móda příliš nelíbí. A není sám, těch nepříliš libých hodnocení se ozvalo více. Stejně tak se nelíbí ani pomocná T-křidélka před zadním spoilerem. Není proto divu, že ještě před prvním závodem sezóny 2017 se nechal slyšet závodní ředitel FIA Charlie Whiting, že na základě reakcí proběhnou diskuze o změně pravidel, které by takové řešení zakazovaly - mimochodem Whiting sám nepatří mezi ty, kterým by se "žraločí ploutve" zajídaly. 

"Myslím, že se nabízí dobrá možnost, jak se tohoto prvku pro příští rok zbavit, protože poměrně velkému počtu lidí se zdá, že jde o nevzhlednou záležitost. Já osobně proti tomuto řešení nic nemám, ale něco takového může kdykoli nastat. Možná jsme takové reakce jenom neočekávali," komentoval situaci Whiting.

Mercedes je zatím jediným týmem, který testoval bez "žraločí ploutve" | foto: Mercedes AMG F1 Team

Kontrola flexibility T-křidélek

Není to ale jediný případ, který se bude řešit. Už zmíněná T- křidélka před zadním spoilerem by měla v Melbourne projít flexibilními testy. Na přetřes se toto řešení dostalo poté, co na některých obrázcích bylo zřejmé, že jsou díky vysokému přetížení v zatáčkách nestabilní.

Jedním z těchto monopostů byl Haas, nicméně manažer této stáje Günther Steiner prohlásil, že nehodlají na voze a jeho provedení zatím nic měnit. "Ještě ne, protože se zdá, že navzdory ohýbání tato záležitost pracuje dobře. Analyzovali jsme to a možná s tím provedeme něco později, ale tady neuvažujeme o nějakém konkrétním zásahu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy