Ferrari během zimní přípravy rozvířilo vody, když adresovalo FIA dopis týkající se teoretické myšlenky, kterou chtěli na svém voze uplatnit. Obecně se má ale za to, že jejich skutečnou motivací bylo zpochybnit chytrá řešení Mercedesu a Red Bullu.
FIA zareagovala a před testy minulý měsíc poskytla objasnění, podle kterého zavěšení nesmí záměrně napomáhat aerodynamické výkonnosti. Během předsezónních testů v Barceloně navíc zkontrolovala řešení všech týmů. Zavěšení Mercedesu a Red Bullu podle ní nevyhovovala plně jejímu výkladu, po úpravách před Austrálii je ale už všechno v pořádku.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting v Melbourne dnes uvedl: "Nesmíte mít zavěšení, které ovlivňuje aerodynamickou výkonnost vozu nebo cokoliv jiného - pouze náhodně. Tohle nepovolíme. Takový je přístup, který jsme zvolili. Chtěli jsme vidět, zda je zavěšení obecně zavěšením nebo tam je převážně kvůli aerodynamické výkonnosti auta. To je změnou.
Letos jsme se na to soustředili podstatně více. Pokud se systémy zavěšení chovají asymetricky, pak to není moc ospravedlnitelné. Když jde tedy zavěšení při jedné rychlosti dolů a při jiné zpět, pak by pro to opravdu neměl být žádný důvod. Pokud nás o tom nedokážou přesvědčit, tak to nesmí používat," vysvětluje Whiting.
Zatím není jasné, jaký to bude mít dopad na výkonnost Red Bull či Mercedesu. Podle sportovního ředitele Stříbrných šípů Tota Wolffa nové vysvětlení "nebude mít žádný vliv na naši výkonnost." Ani v loňské sezóně Mercedes svůj chytrý systém nepoužíval ve všech závodech, neměl by pro ně tedy být klíčový.
"Marcin [Budkowski] a Jo [Bauer] v Barceloně odvedli spoustu práce, když prošly všechny systémy. A ty, které zatím prohlídli [v Austrálii], jsou takové, jaké by měly být. Neočekáváme žádné problémy," pokračuje ředitel závodu FIA. Podle našich informací již bylo zkontrolováno všech 10 týmů a všechny pravidlům vyhovují.
Whiting se také vrátil k otázce spalování oleje místo paliva, což je otázka, kterou v případě Mercedesu zpochybnil Red Bull: "Rozhodně to monitorujeme. V Barceloně jsme na tom odvedli hodně práce. Prohlédneme si tady všechny olejové systémy a náhodně budeme kontrolovat spotřebu oleje, abychom zajistili, že není využíván jako palivo."