Vedoucí motorárny Renault Fabrice Lom charakterizuje okruh v Imole, kde se o víkendu koná Grand Prix San Marina, z hlediska nároků na motory:
"Imola je trať, kde rozhoduje motor. Jsou tu hodně pomalé zatáčky, ze kterých je potřeba akcelerovat. Vozy jednou 62% okruhu na plný plyn, to je vysoký nadprůměr. Vysoká je tu i průměrná rychlost. Ale nejsou zde příliš dlouhé rovinky, které by namáhaly písty. A většinou tu bývá chladno, což přináší díky větší hustotě vzduchu vyšší výkon motoru."
"Imola je zvláštní díky svým obrubníkům, přes které jezdci hodně jezdí. Když auto přeskakuje obrubník, zadní kola ztrácejí kontakt se zemí, přičemž hrozí přetočení motoru. Ani přílišné používání omezovače otáček není dobré. Když motor narazí na omezovač otáček, hodně vibruje. Ale pořád je to lepší než přetočení..."
"Jezdce ale obrubníky nenutí k ničemu výjimečnému. Po jezdcích nemůžeme chtít, aby při průjezdu zatáčkou přemýšleli o motoru. Ale sledujeme chování motoru při různých stopách nebo zkoušíme dříve řadit, abychom otáčky snížili."
Foto: Renault F1 Team
62% Imoly na plný plyn
Na okruhu Enzo e Dino Ferrari jsou rozhodující akcelerace a nastavení pro přejezd obrubníků.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Neústupná Kateřina Brožová: Chce spravedlnost kvůli smrti Jordyho!
-
Zákaz rozdělávání ohně ve středních Čechách: Ovlivní to pálení čarodějnic
-
Iveta Bartošová (†48) zemřela před deseti lety: PRAVDA o posledním telefonátu!
-
Tajemství Josefa Laufera (†84): Mladší bratr, který chtěl být jako on!
-
Černý kašel v Česku: Kde se nemoc šíří nejvíce?
-
Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese
-
"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg
-
Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris