Vedoucí motorárny Renault Fabrice Lom charakterizuje okruh v Imole, kde se o víkendu koná Grand Prix San Marina, z hlediska nároků na motory:
"Imola je trať, kde rozhoduje motor. Jsou tu hodně pomalé zatáčky, ze kterých je potřeba akcelerovat. Vozy jednou 62% okruhu na plný plyn, to je vysoký nadprůměr. Vysoká je tu i průměrná rychlost. Ale nejsou zde příliš dlouhé rovinky, které by namáhaly písty. A většinou tu bývá chladno, což přináší díky větší hustotě vzduchu vyšší výkon motoru."
"Imola je zvláštní díky svým obrubníkům, přes které jezdci hodně jezdí. Když auto přeskakuje obrubník, zadní kola ztrácejí kontakt se zemí, přičemž hrozí přetočení motoru. Ani přílišné používání omezovače otáček není dobré. Když motor narazí na omezovač otáček, hodně vibruje. Ale pořád je to lepší než přetočení..."
"Jezdce ale obrubníky nenutí k ničemu výjimečnému. Po jezdcích nemůžeme chtít, aby při průjezdu zatáčkou přemýšleli o motoru. Ale sledujeme chování motoru při různých stopách nebo zkoušíme dříve řadit, abychom otáčky snížili."
Foto: Renault F1 Team
62% Imoly na plný plyn
Na okruhu Enzo e Dino Ferrari jsou rozhodující akcelerace a nastavení pro přejezd obrubníků.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball