Přesně tak bychom mohli popsat přítomnost konzultanta Gillese Simona s japonskou automobilkou. Osmapadesátiletý Francouz vystudoval École des Mines, studia ukončil v roce 1984 a poté čtyři roky pracoval ve výzkumném a vývojovém oddělení Renaultu. Jeho další kroky vedly k Peugeotu, kde se podílel na přípravě desetiválcového motoru pro Le Mans. V roce 1993 zamířil s Jeanem Todtem k Ferrari, kde asistoval Paolo Martinellimu v motorovém a elektronickém oddělení. V roce 2006 se stal vedoucím a po třech letech se s italskou značkou rozloučil. Následovaly dva roky práce pro FIA v rámci přípravy nových pohonných jednotek, pak se Simon připojil k programu Propulsion Universelle et Recuperation d´Engine (PURE).
Jeho spolupráce s Hondou začala v roce 2013 a v době, kdy se neustále přetřásala neochota Japonců zaměstnávat externí konzultanty, byl Simonův příchod hodnocen jako klíčový bod v rychlém rozvoji pohonné jednotky pro F1. Byl to právě sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa, který byl mnohem otevřenější ohledně kontraktů s odborníky mimo Japonsko, což byl ostatně i záměr a určitý tlak ze strany McLarenu.
Proslýchalo se určitou dobu, že mezi Simonem a vedením Hondy vládne určité napětí a vše nejspíš vygradovalo po nepovedeném začátku letošních testů. Výsledkem byla dohoda o ukončení vzájemné spolupráce. Honda toto rozhodnutí potvrdila, i když neuvedla přesné důvody Simonova odchodu. Francouz se nyní nachází v půlroční "karanténě", po níž se může případně připojit k jinému výrobci motorů.
"Je pravdou, že jsme letos ukončili s panem Simonem kontrakt po vzájemné dohodě. Jak bylo obsaženo ve smlouvě mezi ním a Hondou, nebudeme zveřejňovat další podrobnosti. Honda velice oceňuje podporu pana Simona a jeho příspěvek k našemu čtvrtému působení v F1," praví se v oficiálním prohlášení automobilky.
Inovovaná specifikace
Simonův odchod přichází v období, kdy je pro Hondu důležité, aby se zotavila z částečného neúspěchu během testů v Barceloně. V zákulisí se proslýchá, že trpělivost McLarenu začíná mít své meze a je proto nesmírně důležité, aby tento týden prokázala japonská automobilka znatelný pokrok se specifikací motorů určenou pro Melbourne, kterou budou mít piloti k dispozici od zítřejšího dne. Ani jedné straně na klidu nepřidává skutečnost, že dosud nebyla oficiálně oznámena příčina potíží v minulém testovacím cyklu v Barceloně.
"Stále se šetří příčina, ale pracujeme na této skutečnosti každý den. Potřebujeme mnohem větší objem testů motorů s jistými změnami, aby nám tato fáze pomohla objasnit příčinu problémů," uvedl tiskový mluvčí Hondy. Inovovaná specifikace bude mít úpravy provedené právě na částečné analýze neúspěchů z prvních testovacích dnů, ale Honda odmítla uvést výčet konkrétních změn.