První městské závody na jinak veřejných silnicích se zde konaly už ve 40. letech. Stavba uzavřeného závodního okruhu byla zahájena v roce 1950 a trvala tři roky. Formule 1 zavítala do Imoly poprvé 21. srpna 1963, kdy závod, který však zatím nebyl oficiální součástí mistrovství světa, vyhrál Jim Clark s Lotusem. Dalších patnáct let San-Marino závody F1 nevidělo.
Až 19. září 1979 se zde konala první oficiální "Dino Ferrari Grand Prix". V následujícím roce již Imola hostila Velkou cenu Itálie, ale protože se v Itálii konal ještě druhý závod v Monze, byl ten v Imole přejmenován na Velkou cenu San Marina. V roce 1988 bylo do názvu okruhu přidáno jméno Dinova otce: "Autodromo Enzo e Dino Ferrari Imola". Za týden se zde pojede již 25. grand prix F1.
Obrovská tragédie zasáhla Imolu i celý svět v roce 1994 při "černém víkendu F1". V pátečním tréninku se štěstím vyvázl z těžké nehody Rubens Barrichello, ale to bylo teprve varování. V sobotní kvalifikaci lékaři neměli šanci zachránit Rolanda Ratzembergera a v sedmém kole nedělního závodu skončil život asi největšího hrdiny, jakého Formule 1 poznala, když Ayrton Senna havaroval v zatáčce Tamburello.
Kromě jednoho z nejhezčích závodních okruhů nabízí Imola i příjemné prostředí. Samotné městečko Imola spadá do královské oblasti Emilia Romagna v Boloňské provincii. Republika San Marino má rozlohu jen asi jako Brno a leží jihovýchodně od Imoly.
Foto: archiv