Konstruktér Dallara: Nová pravidla předjíždění zabijou

Sergio Pérez a Kimi Räikkönen spolu bojují v Malajsii | foto: Pirelli

Slavný inženýr a konstruktér Gian Paolo Dallara tvrdě kritizuje nová pravidla a cestu vyššího přítlaku, kterou se Formule 1 letos vydává. Podle něj to zcela zabije možnosti normálního předjíždění.

Zřejmě bychom v historii motorsportu těžko hledali muže, který by navrhl více aut než Dallara. Navíc si i přes svůj  věk stále aktivně užívá svou práci a jeho firma letos pomáhá postavit šasi americké stáji Haas.

Od nadcházející sezóny dochází ke změně pravidel - vozy, křídla i pneumatiky budou širší, což povede k velkému nárůstu přítlaku. Osmdesátiletý Dallara má na takovou úpravu jasný názor - závodění to vůbec neprospěje.

"Jako inženýr netuším, proč se rozhodli zaměřit na vyšší přítlak. Technicky se kvůli tomu skoro nebude dát předjíždět, protože nikdo nebude moci následovat auto před sebou. V F1 si stěžujeme na nedostatečnou show, a pak se vydáme opačným směrem," kroutí hlavou Ital.

Piloti tak budou muset více spoléhat na systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle, jehož vliv bude při vyšším přítlaku vozu ještě silnější. Mnoha fanouškům se však nelíbí - předjížděcí manévry jsou pak podle nich po stisku tlačítka umělé a příliš jednoduché.

Daniel Ricciardo po aktivaci DRS | foto: Red Bull Content Pool

Poté se vyjadřuje na účet nových majitelů Formule 1, společnosti Liberty Media: "Jak víte, tak my hodně působíme v Americe, která je posedlá vyrovnáváním soutěžení v každém směru. Ale F1 následuje odlišnou filozofii. Dokonce vynalezla virtuální safety car, aby udržela odstupy mezi auty. Tady jde téměř o střet kultur."

K čemu by se tedy přiklonil? "Neptejte se mě, co je lepší, já bych byl partyzánem," uzavírá Dallara.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy