Ford promluvil k účasti v F1

Tradiční značka prozatím návrat do F1 nechystá | foto: M-Sport/McKlein

Mnozí z nás si ještě pamatují přítomnost legendárního motoru Ford Cosworth, ale i další výpady americké automobilky do světa F1. S novými pravidly vyvstala otázka, zda se někdejší dodavatel agregátů opět do světa Grand Prix nevrátí.

Všeobecně se má za to, že příchod nových majitelů F1 Liberty Media vytvoří v budoucnu nadějnější platformu pro Formuli 1 v mnoha oblastech - a pokud dojde k navýšení popularity, může se během několika příštích let otevřít prostor pro další potenciální účastníky. FIA kromě toho předpokládá, že eventuální zájem dalších automobilek, které dosud nejsou součástí F1, by mohly za několik měsíců přispět do diskuze ohledně chystaných pravidel pro motory po roce 2020.

V této oblasti se dle dohody mezi řídím orgánem automobilových závodů a výrobci motoru na rozhodování podílejí Mercedes, Renault, Ferrari a Honda. Aktuální hybridní turbomotory V6 zůstanou v platnosti nejpozději do roku 2020, po tomto datu se bude zvažovat, zda se prodlouží trvání současného stavu nebo se přejde na zcela jinou koncepci.

Zdá se tedy, že by od roku 2021 mohla být Formule 1 zajímavou záležitostí pro další automobilky, ale ne všechny to tak vnímají. Například postoj právě Fordu naznačuje, že případné zapojení do Formule 1 by mu přineslo jen nepatrný užitek.

"O Formuli 1 nijak vážně neuvažujeme, nezdá se, že bychom se jí v dohledné době nějak zabývali. Proč? Je to příliš drahá záležitost. Pokud se podíváte na všechny závodní série, ve kterých máme své zastoupení, naprosto plní naše záměry a cíle v oblasti našeho vývoje, technologie a lidí se zaměřením na uplatnění v silniční dopravě. Každý šampionát, kde závodíme, tuto okolnost podtrhuje," vysvětluje ředitel Ford Performance Dave Pericak.

V roce 2004 se Ford s F1 rozloučil. Za volantem Jordanu EJ14 Nick Heidfeld | foto: Jordan Grand Prix

Ford oficiálně působil v F1 naposledy před drahnou dobou, v letech 2003 až 2004 spojil své úsilí s týmem Jordan a zapsal si i nečekanou a dramatickou výhru v Grand Prix Brazílie 2003, kdy byl dodatečně korunován jako vítěz Giancarlo Fisichella.

Pericak minulý týden dementoval zprávu, že Ford plánuje vstup do série IndyCar. Zopakoval, že závodnímu programu americké automobilky mnohem lépe vyhovují šampionáty jako GT supercars, WRC a světový šampionát v rallyecrossu.

"Využíváme tratí k testování a zlepšování našich technologií a poznatky implementujeme zpět do silničního provozu. Funguje to dobře nejen u vozů GT, ale i dalších produktů. Vše směřujeme k tomu, abychom posílili technické povědomí modrého oválu se značkou Ford. Musí být opravdu silný," dodává Pericak.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy