"Cíl splněn, podařilo se nám snížit degradaci pneumatik," hlásí Pirelli

Prezentace nových pneumatik Pirelli pro sezónu 2017 | foto: Pirelli

Pirelli tvrdí, že se jím u nových pneumatik podařilo snížit degradaci. Definitivní potvrzení ale přinesou až první závody, protože během vývoje testovalo pouze s upravenými staršími monoposty.

Přes intenzivní testování, se kterým pomáhali Ferrari, Mercedes a Red Bull s vozy z roku 2015 upravenými pro vyšší přítlak, zůstávají některé otázky nezodpovězené. Tato auta totiž nedokázala vytvářet takový přítlak, jako se očekává od letošní generace vozů.

"Scházela jim trocha výkonnosti. I když upravené vozy měly za cíl simulovat úrovně přítlaku, s nimiž se setkáme, tak jsme neviděli skutečnou výkonnost, kterou budeme dosahovat v roce 2017," připouští pro motorsport.com Mario Isola, závodní manažer Pirelli.

Až během předsezónních testů a prvních závodů se ukáže, co od nových pneumatik skutečně očekávat: "Nejde o problém s integritou, protože naše testy v továrně jsou kalibrovány na hodnoty, které nám poskytly simulace týmů. Ale simulace jsou jedna věc.

Výkonnostní okno, do kterého se týmy dostanou ve druhé polovině sezóny, kdy se na dráze často setkáváme s vysokými teplotami, bude úplně jiné. Budou degradace a přehřívání stejné jako u simulací? To můžeme zkontrolovat pouze na dráze," vysvětluje Isola.

Video: Pirelli o pneumatikách pro sezónu 2017 (zdroj: Pirelli)

Jedním z požadavků, který se před sezónou 2017 často objevoval, byla možnost pro piloty na pneumatiky více tlačit. Pirelli to vzalo v úvahu a dle prvních analýz se jim životnost svých produktů podařilo zlepšit.

"Jde o zcela nové směsi. Zaznamenali jsme velmi nízkou degradaci. Při několika příležitostech, když došlo k přehřátí, se to rychle vrátilo k optimálním hodnotám. Piloti na to měli vzhledem k nám specifické požadavky, protože kdyby v závodě následovali jiné auto, tak by ztráceli přítlak, více klouzali a své pneumatiky přehřívali.

Našim cílem u pneumatik bylo, aby se vrátili velmi rychle do normálních podmínek, které pomůžou zlepšit přilnavost. V testování jsme pozorovali, že jsme tento cíl splnili. Je to ale třeba ověřit na aktuálních vozech, takže si počkáme na několik prvních závodů," dodává manažer Pirelli.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy