Ocon má smělé cíle: v závodech končit do 5. místa a posunout Force Indii do Top 3

Esteban Ocon v Brazílii | foto: Manor Racing

Nový pilot Force Indie Esteban Ocon míří v roce 2017 vysoko: svůj tým chce posunout mezi trojici nejlepších ve Formuli 1 a sám chce pravidelně končit v první pětce.

Francouzský pilot po loňské sezóně přešel z Manoru k Force Indii, která loni i přes svůj nízký rozpočet dokázala porazit McLaren i Williams a skončit čtvrtá hned za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari. A příští rok by to chtěla dotáhnout ještě výše - jednu z těchto špičkových stájí porazit.

"Cílem Force Indie v roce 2017 je skončit v nejlepší trojce konstruktérů. To znamená, že se budeme muset dostat před velký tým. Nová pravidla však znamenají, že se pořadí může v následující sezóně úplně změnit," domnívá se Ocon.

"Vzhledem ke zrušení systému žetonů, který hodně omezoval vývoj motorů, by se měly odstupy snadněji zmenšit a zavedené pořadí může být narušeno. Z tohoto důvodu se ode mě požaduje, abych byl hned rychlý," pokračuje pro Auto Hebdo 20letý závodník.

Upsal jsem se na dva roky, ale ten první nebude o učení se. Mým cílem je být každý závod na bodech a cílit co nejčastěji na umístění v první pětce. Mých 9 závodů v roce 2016 přijde vhod, protože už jsem v F1 a několik okruhů jsem se naučil. Budu ale muset poznat Melbourne, Šanghaj, Monako a Baku," pokračuje Ocon.

"Také poznám nového týmového kolegu, Sergia Péreze, jenž je referenčním jezdcem týmu. Podle některých odborníků patří ke špičkovým pilotům, já ho však budu muset porazit, stejně jako ostatní," uvědomuje si pilot Force Indie náročný úkol, který jej čeká.

Esteban Ocon loni sbíral zkušenosti s Manorem, kde vystřídal Ria Harjanta | foto: Manor Racing

Před začátkem sezóny tvrdě trénuje, aby zvládl vyšší fyzické nároky nových vozů, jež budou generovat vyšší přítlak a dosahovat tak vyšších rychlostí v zatáčkách.

"Sportuji pět dní v týdnu, zaměřuji se na srdce, váhu a běhám na pásu, abych snížil riziko zranění. Musím získat pět kilo svalové hmoty, protože auta budou o čtyři až pět sekund rychlejší. Pro jezdce budou mnohem náročnější," dodává Ocon.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy