Pirelli od roku 2011 dle požadavku vedení F1 dodávalo rychle se opotřebovávající pneumatiky, na což si piloti často stěžovali, protože se jim šetření pneumatik či šetření paliva vůbec nezamlouvalo - chtěli jezdit po celou dobu naplno.
Letos ale dochází ke změně: pneumatiky budou o 25 % širší a italský dodavatel zároveň slibuje i prodloužení jejich životnosti. Je nastolený směr správný?
"Nejsem si jistý. Momentálně nevím, jak se tato auta a pneumatiky budou chovat. Na to je trochu brzy, protože jsem s nimi nejezdil a nepocítil je. Lépe to budeme vědět, až začneme testovat a odjedeme několik závodů. Doufám, že nám umožní na to trochu volněji tlačit a nebudou vyžadovat tolik péče. Nejsem si však jistý tím, že tomu tak bude," odpovídá Hülkenberg.
Loni se cítil svázaný nutností neustále sledovat jejich opotřebení. "musíte se pak rozhodnout, kdy budete bojovat," vysvětluje nový pilot Renaultu, kam během zimy přestoupil z Force Indie.
Problémy byly také s pneumatikami do deště, jak šlo vidět v předposledním závodě sezóny 2016 v Brazílii: "Bylo tam celkem drasticky vidět, že potřebujeme zlepšit schopnost pneumatiky vyrovnat se se stojící vodou a odvádět více vody," pokračuje německý jezdec.
"Nějakou dobu jsme to věděli, ale protože jsme měli tak málo mokrých závodů, tak se o tom moc nemluvilo. Ale teď se to řeší, protože nejsme schopni závodit. [V Brazílii] opravdu nešlo o silný déšť, jenom tak poprchávalo, jenže to stačilo na to, abyste dostávali aquaplaning a nemohli závodit," dodává Hülkenberg.