Bylo nasazeni F2005 chybou?

Schumacher, Michael | foto: Scuderia Ferrari

Rychlost, spolehlivost, potenciál, desetiny, body, vítězství a porážka.

Jak je už dlouho známo, Michael Schumacher pod tlakem prakticky nechybuje, zato když už má další titul zajištěn, jeho výkony ztrácí na lesku. U Ferrari jako týmu se zdá být situace opačná. V posledních letech měla stáj povětšinou k dispozici nejlepší balík a i když je osatní týmy vystavovaly tlaku, nedalo se to srovnat s letošním úvodem sezony.

Maranello proto sáhlo po nevyzrálém F2005 dříve, než bylo dosaženo obdivuhodné spolehlivosti, která byla pro Ferrari posledních pěti let příznačná. Výsledkem je nulový bodový zisk a další nárůst ztráty na soupeře.

M. Schumacher po svém dnešním odstoupení tým v nasazení nového vozu podržel a opět dodal, že do konce sezony zbývá ještě mnoho závodů. Nutno ale říci, že spolehlivost F2005 byla skoro tragická a optimismus týmu před závodem značně nadsazený. Barrichellův monopost měl problémy s převodovkou už po 4 kolech v pátečních trénincích. Následovala výměna motoru a Schumacher odstoupil po ztrátě tlaku v hydraulickém systému již ve 12. kole.

Jediným pozitivem víkendu tak bylo pro rudé zjištění, že s novým monopostem lze znovu bojovat o vítězství. Technický ředitel Ross Brawn na jaře při jeho oficiálním představení prohlásil: „F2005 je nejlepší Ferrari, jaké kdy tým postavil.“ Nyní hovoří šéf týmu Jean Todt pouze o tom, že v Bahrajnu nový vůz naznačil svůj potenciál.

Honičku vedoucího Renaultu sice vzpínající se koník vydržel jen 12. kol, přesto je Renault nejen spolehlivější, ale zatím i rychlejší. Na druhou stranu tvoří dnešní vůz F1 velkým dílem pneumatiky a je otázka, jak si v tuto chvíli Bridgestone ve skutečnosti stojí. Své jistě ukáží chladnější podmínky v Evropě.

Těžké období pro Maranello i fanoušky Ferrari pokračuje. Zda měl tým vsadit na jistotu F2004M a nebo byl riskantní tah jediným řešením jak získat body, je v tuto chvíli nepodstatné. Důležité však je, jak rychle získá Ferrari ztracenou spolehlivost a o kolik dokáže "nejlepší monopost F1 všech dob" ještě zrychlit.


Foto: Scuderia Ferrari

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy