Kvalifikace
Hodnocení u Mercedesu ovládl Hamilton, který letos stanul dvanáctkrát na pole-position, jeho týmový kolega Nico Rosberg pouze osmkrát. Do 21 chybí jeden bod - novému mistrovi světa jsem nepočítal bod z Číny, protože jeho týmový kolega kvůli problémům s motorem nezajel ani jeden čas (podobně jsem postupoval u ostatních, nehodnotím tedy dle lepšího postavení na roštu, nýbrž dle vzájemné výkonnosti).
Nejjednoznačnější vítězství ze všech si připsal Valtteri Bottas, který s končícím Felipem Massou zametl 17:4, přičemž byl průměrně o 0,285 vteřiny rychlejší. Velký je rozdíl i mezi týmovými kolegy u McLarenu, kde vládl Fernando Alonso. Jenson Button po porážce 4:15 letos také končí.
Nejvyrovnanější duel byl naopak k vidění mezi piloty Ferrari, kde Kimi Räikkönen nakonec velmi těsně zdolal Sebastiana Vettela zejména díky zlepšení v druhé části sezóny - 11:10. Fin vyhrál posledních pět kvalifikací, startoval průměrně z páté pozice a čtyřnásobného šampiona předčil o 0,108 s.
Nejrychlejší kola
Význam této statistiky se zákazem tankování vymizel - předvést se může snadno relativně kdokoliv, kdo ke konci zajede pro čerstvé pneumatiky, čehož rád využíval Alonso s McLarenem. Pro zajímavost přesto tuto statistiku uvádím. Hodnotil jsem pouze tehdy, pokud byli klasifikování oba piloti jedné stáje.
Nejvýraznějšího vítězství v této oblasti dosáhl Ricciardo, jenž Verstappena předčil 11:4 - a to Max přišel k Red Bullu až před Velkou cenou Španělska. Větší rozdíl pozorujeme také u Ferrari a u McLarenu, kde Vettel s Alonsem své týmové kolegy porazili 8:5. Španěl předvedl absolutně nejrychlejší kolo letos v Monze.
Srovnání dle počtu mistrovských bodů
Jde o ten nejpodstatnější údaj, při vyvozování definitivních závěrů je však třeba brát v potaz také další okolnosti (spolehlivost techniky, míra zavinění kolizí v závodě, smůla).
Nejvíce bodů letos nasbíral Rosberg (385), proto se stal zaslouženým mistrem světa. Hamiltonovi jich scházelo jen pět. Za zmínku stojí výkony Verstappena, jenž z Toro Rosso postoupil k mateřskému týmu až po 4. závodu sezóny (GP Ruska), přesto málem nasbíral více bodů než Vettel s Ferrari.
Více než dvojnásobek bodů svého týmového kolegy získali Alonso, který navíc musel jeden závod po havárii v Melbourne vynechat, dále Magnussen u Renaultu, Nasr u Sauberu či Wehrlein u Manoru. Nejmarkantnější je rozdíl u Haasu: Grosjean vybojoval 29 bodů, Gutiérrez žádný - není tedy divu, že si u amerického nováčka musel sbalit kufry.