ANALÝZA SEKTORŮ: Rosberg měl navrch pouze v 1 části, Massa překonal 347 km/h

Lewis Hamilton v Abú Zabí | foto: Mercedes AMG F1 Team

ABÚ ZABÍ - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti během kvalifikace vedli v jednotlivých sektorech a jakých maximálních rychlostí dosahovali? Co z toho můžeme vyvodit o jejich rychlosti a jaké strategie můžeme očekávat v nedělní, rozhodující Velké ceně Abú Zabí?

Na úvod si krátce připomeňme konfiguraci okruhu, rozmístění sektorů, DRS zón a pozici místa pro měření maximálních rychlostí, tzv. speed trapu. První sektor je velmi krátký - obsahuje středně rychlou zatáčku po startu, poté plynulou sekvenci rychlých zatáček 2 - 4.

Druhý sektor začíná pomalou šikanou, po níž následují dvě dlouhé rovinky rozdělené další pomalou šikanou (č. 8/9). Zde je důležitý co nejnižší odpor a výkon motoru. Speed trap se nachází na konci první rovinky před brzdnou zónou.

Třetí sektor se spoustou pomalých a středně-rychlých zatáček klade na nastavení opačné nároky: zde se uplatní co nejvyšší přítlak, dobré vyvážení a přilnavost.

Hamilton byl dnes opět nedostižný a vyjel si 61. pole-position své kariéry s náskokem tří desetin na Rosberga, kterému však zítra stačí dojet třetí, pokud Lewis vyhraje.

Nico byl rychlejší pouze v 1. sektoru (o 0,7 s), ve zbývajících dvou však neustále ztrácel. Přiznává, že jeho kolo nebylo dost dobré: "Lewis odvedl skvělou práci, byl o pár desetin rychlejší - pro mě to bylo nemožné získat dnes pole position."

Oba dokázali poskládat své nejlepší sektory do jednoho kola, což se v Q3 již nikomu nepovedlo, v Q1 se totéž povedlo Buttonovi, Kvjatovi, Nasrovi a Oconovi.

V Q3 své časy zlepšilo osm jezdců, devátý Alonso a desátý Massa předvedli rychlejší kola v prostřední části. Mohou za to klesající teploty, při kterých se měnily podmínky na dráze i vyvážení vozu.

Ferrari má rychlostně navrch nad Red Bullem, Ricciardo však předvedl v závěru Q3 skvělé kolo, nejrychlejší 3. sektor po Mercedesech a dostal se před Räikkönena i Vettela. Red Bully očekávají, že jejich rychlost bude v závodě lepší, totéž ale prohlašují u Scuderie.

Ricciardo a Verstappen budou mít v úvodním stintu výhodu super-měkkých pneumatik. Ty jim sice neposkytnou na startu takový odpich jako ultra-měkké, díky nim však budou moci vydržet na dráze déle a získat větší prostor v oblasti strategií.

Nejvyšší rychlost dosáhl v Q1 Massa s Williamsem poháněným motorem Mercedes: 347,1 km/h. Vettel ztrácel 3,5 km/h, Renault 7,7 km/h a Honda 11,4 km/h. Alonso však opět ukázal kvalitu šasi McLarenu, když byl za poslední zatáčkou na cílové čáře 5. nejrychlejší (-1,8 km/h méně Mercedesy).

Překvapením je velký pokles Toro Rosso, které jen trne, aby se neobjevil další defekt (včera museli tréninky předčasně přerušit). Na vině jsou potíže s ráfky. Dnes ztráceli v časech na kolo i na Manor a na rovinkách patřili s loňskou specifikací motoru Ferrari k nejpomalejším (- 12 km/h).

Pneumatiky a strategie
Ultra-měkké pneumatiky byly o 0,7 sekundy rychlejší než super-měkké, navíc poskytovaly téměř stejnou výdrž, nad čímž se některé týmy podivovaly. Super-měkkou od měkké směsi dělilo dalších 0,6 sekund, celkový rozdíl mezi nejtvrdší a nejměkčí směsi v Abú Zabí dělá 1,3 sekundy.

V zítřejším závodě se očekává jízda na dvě zastávky (12. a 32. kolo). Strategie zde hrají důležitou roli, protože předjíždění je zde obtížně, jak šlo vidět během některých rozhodujících bitev o titul v posledních letech. Předvídatelné je počasí, které by mělo zůstat stabilní a podobné tomu sobotnímu.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy