Haas začal s vývojem vozu 2017 velmi brzy - ještě před debutem letošního VF-16

Romain Grosjean v Brazílii | foto: Haas F1 Team

Tým Haas přesunul svou hlavní pozornost k budoucímu vozu ještě dříve, než představil letošní monopost VF-16. Byl tak jedním z prvních týmů, který se zaměřil na příští sezónu.

Protože se příští rok technická pravidla hodně změní, musela většina týmů zanechat vývoje současných aut o něco dříve než obvykle. V aerodynamickém tunelu mohou absolvovat jen 65 testů za týden, proto se Haas v Maranellu začal na budoucí auto soustředit ještě před prvním závodem sezóny v Austrálii.

Tam začal výborně: Romain Grosjean skončil šestý, o dva týdny později v Bahrajnu dokonce pátý. Zabodoval ještě v Rusku, pak ale šla jeho relativní výkonnost dolů. "Naše výkonnost letos klesala, protože jsme v aerodynamickém tunelu se současným vozem v této sezóně moc netestovali," vysvětluje francouzský pilot.

"To znamená, že jsme tam museli testovat s jiným vozem, a tedy se připravovat na budoucnost. Když jsem se přidal k týmu, chtěli jsme se ve druhém a třetím roce dále zlepšovat - a stále to máme v plánu," pokračuje Grosjean, jenž letos s novým americkým týmem nasbíral 29 bodů.

Romain Grosjean projíždí cílem v Bahrajnu jako pátý | foto: Haas F1 Team

"Museli jsme se velmi brzy začít soustředit na rok 2017, protože máme méně zdrojů než ostatní týmy. Auto pro rok 2016 nikdy v roce 2016 v aerodynamickém tunelu nebylo. Na počátku jsme měli auto a nenasadili jsme žádná vylepšení, navíc nám v určitých věcech scházely zkušenosti, proto jsme byli trochu nekonzistentní a výkonnost se propadla," vysvětluje.

"Máme spoustu práce, ale lidé si všimli, že to myslíme vážně. Že jsme soustředění, že platíme účty, že jsme na závodní dráze a že si vůbec nevedeme špatně. Přidávají se k nám další a další lidé, tým roste a já si myslím, že si příští rok můžeme vést ještě lépe než letos," věří pilot Haasu, který by byl spokojený, pokud by dosáhli alespoň na sedmou příčku.

"Nějakou dobu nám trvalo, než jsme získali kvalitu dat. V prvním roce objevíte spoustu slabin, kdy se musí zlepšit kvalita dílů, kvalita dat, reakce atd. To vše se učíte během roku. Máme 21 závodů, závodíme každý týden a půl, a na reakce zkrátka není čas."

Vůz VF-16 pro sezónu 2016 se letos v aerodynamickém tunelu neobjevil, tým v něm testoval s autem pro rok 2017 | foto: Haas F1 Team

"Na voze máme hodně dílů Ferrari, musíme je ale nasadit na balík Haasu. To všechno trvá, jde ale o věci, které musíme zlepšit. Nemůžeme si v sobotu večer uvědomit, že se mezi 1. a 2. tréninkem s autem něco stalo. Musíme si to uvědomit buď v 2. tréninku, nebo hned po něm. Ale to všechno napravujeme," prozrazuje Grosjean.

Na příští rok a zrychlení vozu se moc těší, protože ty současné jsou podle něj "v zatáčkách příliš pomalé... A to je to, co v F1 chcete vidět. Nepřejete si, aby Super Formule v Japonsku byly v 1. sektoru v Suzuce rychlejší než my. To není dobré."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy