Původní odhady kvůli zvětšení křídel, rozšíření vozů i šířky pneumatik poukazovaly na zrychlení o minimálně 5 sekund na kolo. Podle technického ředitele Williamsu se v Barceloně možná povede, na jiných okruzích však budou rozdíly nižší.
"Výkonnost se blíží vozům z poloviny minulého desetiletí, ale nebude až taková. Jak si vzpomínáte, tak cíl byl pět sekund na kolo. No, a já si nejsem jistý tím, že toho dosáhneme," popisuje Symonds.
"Samozřejmě máme tuto velkou neznámou v podobě pneumatik. Opravdu nevíme, jak na tom s nimi jsme. Ale když o nich vyvodíme několik rozumných předpokladů, tak si myslím, že se spíše přiblížíme hranici čtyř sekund.
V místech, jako je Barcelona, bude tento druh vozu celkem výkonný. Myslím, že dosáhne více než to, ale na jiných, jako je například Monza, kde vlastně hodně přítlaku sundáme, protože kvůli pneumatikám budete neodmyslitelně mít trochu vyšší odpor, tak si nemyslím, že se na takových okruzích dočkáme velkých rozdílů v časech na kolo. Ani zdaleka se tomu nepřiblíží," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Pokud jde o fyzické nároky nových vozů, tak neočekává, že by měly převyšovat ty zprostředka minulé dekády: "S takovými vozy už dříve jezdili, je to podobné jako kolem roku 2004, 2005. Abych vám dal příklad 200km/h zatáčky, tak ji budou zřejmě projíždět o 30 či 35 km/h více, což v ní zvýší boční přetížení (G). Jo, bude to fyzicky náročnější, ale podle mě to dechvyrážející nebude."