Sainz se za třetí zatáčkou začal přesouvat k levému okraji dráhy, kde se nacházel jeho krajan s McLarenem. Ten ale neubral a musel zvolit únik do trávy. Divoký manévr zvládl, poté si však Alonso na mladíka z Toro Rosso stěžoval.
"Víte, přes rádio si můžete stěžovat vždycky. Zřejmě bych udělal totéž, aktivoval rádio a žádal penalizaci - je to ten nejjednodušší a nejpřímočařejší způsob, jak někoho předjet. A děláme to všichni. Fakt mi to nevadí, všichni přes rádio reagujeme trochu přehnaně, takže ho za to nebudu obviňovat. Jen si myslím, že ta penalizace od komisařů byla trochu tvrdá," uvádí Sainz poté, co mu udělili pět trestných sekund.
Proč s ní nesouhlasí, když způsobil nebezpečnou situaci, kdy Alonso musel na trávě ve vysoké rychlosti ve smečce vozů krotit divoký smyk? "Protože po startu se nemůžete rozhlížet o 360 °, je to velmi těžké. Když jsem ho spatřil, bylo to už pozdě. Jenže ono to nebylo tak, že by byl se mnou bok po boku. A když jsem se podíval do zrcátka, hned jsem se stáhl."
"Slyšel jsem, že si stěžovala spousta lidí a trest nepřišel. Je to velmi těžké, když zvažují penalizaci jednu po druhé - je to tak trochu loterie, jestli ji dostanete nebo ne," poukazuje Sainz na nekonzistentní rozhodování komisařů.
"Viděl jsem, že někteří nebyli penalizování za mnohem horší věci. Samozřejmě, že pokud jsem Fernanda vystavil nebezpečné situaci, tak mě to mrzí, ale tohle je závodění, první kolo. Nedám nikomu svou pozici zadarmo, obzvlášť když jsem téměř o délku vozu před ním.
Překrytí bylo velmi malé a on prostě nesundal nohu z plynu. Dobře pro něj, bylo to odvážné, ale není to tak, že bych nechal dveře otevřené - obzvlášť proto, že jsem jej viděl pozdě," hájí Carlos svůj manévr z úvodu Velké ceny Mexika.
Kvůli nekonzistenci v rozhodování by podle něj F1 měla vytvořit fixní pravidla místo řešení každého incidentu individuálně: "Slyšel jsem, že došlo k velmi podobným situacím, jako byla ta moje s Fernandem, a obešly se bez trestu.
Tohle musí Formule 1 pochopit - jestli si prohlížet každou nehodu jednu po druhé nebo stanovit pevné pravidlo, jako je tomu u pohybu při brzdění. Nevím, dnes je to velmi těžké určit, co s vámi bude, když udělat určitý manévr, který je trochu na hraně. Pak se sami sebe ptáte, zda riskujete penalizaci nebo nic," přemýšlí Sainz.