Vettel přichází o pódium, Ricciardo se posouvá na třetí místo. Hamilton se trestu vyhnul

Dva se prali, vydělal na tom ten třetí - Daniel Ricciardo | foto: Red Bull Content Pool

Pospíchal s úsměvem na stupně vítězů a netušil, že po několika hodinách bude vracet trofej, kterou si nadšeně vyhazoval do vzduchu, Danielu Ricciardovi. Po půlnoci našeho času se výsledky Grand Prix Mexika opět měnily.

Poté, co Max Verstappen projel rovně mezi zatáčkami 1 a 3 a přes instrukce z radiokomunikace týmu neuvolnil Vettelovi cestu, dotáhl se na dvojici Verstappenův kolega Daniel Ricciardo, který jel na měkkých a novějších pneumatikách. Vettel musel bránit svou pozici a marně se pokoušel dostat před Holanďana, přičemž si i zanadával do radiokomunikace (více zde).

V předposledním kole při nájezdu do zatáčky 4 došlo téměř ke kontaktu mezi Vettelem a Ricciardem, který pak zůstal na čtvrté pozici se ztrátou 3,5 vteřiny za pilotem Ferrari. Vettel se sice dostal po rychlém potrestání Verstappena na stupně vítězů, ale už věděl, že výsledky jsou prozatímní. Dr. Helmut Marko a Daniel Ricciardo poukazovali na to, že Vettel použil pravidlo o změně směru během brzdného manévru, který byl aplikován od minulého závodu v USA právě jako důsledek podobných manévrů, které byly specialitou Verstappena. 

Verstappen svému kolegovi pomohl a nakonec se ještě posunul před Vettela | foto: Red Bull Content Pool

Charlie Whiting při rozhodování vzal v úvahu právě tuto směrnici a odvolal se na data z telemetrie a videozáznam. Podle něj Vettel změnil při brzdění v zatáčce 4 směr, což bylo "považováno za chaotické a potenciálně nebezpečné vzhledem k blízkosti kol obou vozů".

Po setkání s oběma zainteresovanými stranami pořadatelé potrestali Sebastiana Vettela 10 vteřinami, které se přičetly k jeho výslednému času, čímž Němec klesl až na páté místo za Verstappena, jehož penalizace byla o pět vteřin menší. Vettel navíc dostal do své závodní licence dva trestné body, takže v součtu jich má v současné době šest. V praxi to znamená, že Ricciardo si svým třetím místem v závodu pojistil definitivně bronzovou příčku v konečném hodnocení.

Vettel se ale vinen necítí a domnívá se, že jeho jízda byla v přijatelných mezích, jak se po vyhlášení nových výsledků a trestu, který za manévr dostal.

"Ze třetí zatáčky jsem neměl nejlepší výjezd, takže jsem věděl, že to mezi mnou a Danielem bude hodně těsné. Vím, jak se v těchto situacích chová, vrhne se do mezery, i kdyby v zatáčce nebylo dost místa. Myslím, že jsem hned tu situaci pochopil - v mé hlavě určitě - něco podobného jako v Barceloně, kdy to bylo také na poslední chvíli. Dal jsem mu dost prostoru, on byl dost rozrušený a řekl mi, abych se na to pořádně podíval. Udělám to, ale myslím, že jsem mu nechal dost místa, bylo to hodně těsné. Oba jsme se do té zatáčky vešli," líčí své dojmy Vettel.

Ricciardo si naproti tomu myslí, že Vettel udělal přesně to, nač si piloti v poslední době stěžují. "Vypadalo to jako kdyby mi nechával místo, reagoval jsem na to a měl jsem plné právo tam zamířit, ale pak se přesunul a já vlastně neměl kam jet. Nechápejte mě špatně, mám závodění rád, tvedé a dokonce s trochou kontaktu, ale tohle byla změna směru při brždění," vysvětluje Ricciardo.

Lewis Hamilton měl po startu potíže, ale trest se mu nakonec vyhnul | foto: Daimler AG

Hamilton popírá jakoukoli výhodu

Ve hře bylo rovněž posouzení manévru Lewise Hamiltona z prvního kola, kdy pilot Mercedesu stejně jako Verstappen projel přes trávu ze zatáčky 1 přímo do zatáčky 3. Do ní dorazil s velkým náskokem před soupeři, který se však rozplynul při následném výjezdu safety caru. 

Dr. Helmut Marko s odvoláním na podobný prohřešek Maxe Verstappena po závodě požadoval, aby byl Hamilton potrestán stejným způsobem, třebaže by eventuálních pět vteřin nic neřešilo, protože Brit dojel do cíle na druhého Rosberga s náskokem 8,354 vteřiny. 

"Při brždění jsem si zničil pneumatiku, takže to nebyla žádná výhoda. Byl jsem stále v čele a po tomto incidentu jsem rovněž vedl, takže o výhodně nemůže být ani řeči. Už během zaváděcího kola jsem měl podchlazenou pravou přední brzdu. Nalevo jsem měl 500 stupňů a vpravo nějakých 200 až 250. Najížděl jsem do zatáčky 1 a pravé přední kolo se mi zablokovalo, takže jsem pokračoval velkou rychlostí. Měl jsem štěstí, že jsem nenarazil do bariéry. Poté jsem trpěl značnými vibracemi," popisuje situaci Hamilton.

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 251:40:31,402 hod
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 18+ 8,354
3. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing 15+ 20,858
4. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing 12+ 21,323
5. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 10+ 27,313
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 8+ 49,376
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team 6+ 58,891
8. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing 4+ 1:15,612
9. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing 2+ 1:16,206
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team 1+ 1:16,798
 
 
11. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team  + 1 kolo
12. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda  + 1 kolo
13. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda  + 1 kolo
14. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team  + 1 kolo
15. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team  + 1 kolo
16. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso  + 1 kolo
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team  + 1 kolo
18. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso  + 1 kolo
19. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team  + 1 kolo
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  + 1 kolo
21. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT  + 2 kola
 DNF  94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT  nedokončil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 45 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy