McLaren: Trápení ze Suzuky se v USA nebude opakovat

Jenson Button v Suzuce | foto: McLaren

Piloti McLaren věří, že se v Austinu jejich potíže z minulého závodu nebudou opakovat, i když okruhy mají podobné vlasnosti. V Suzuce se britský tým náhle propadl za Toro Rosso, Haas i Renault.

Rychlé a táhlé zatáčky v Japonsku odhalili aerodynamickou slabinu McLarenu, okruh vyžadující vysoký výkon motoru neseděl ani jejich vylepšené Hondě, kterou měli oba za zády. I když první sektor v Texasu kopíruje esíčka ze Suzuky, tak se podle pilotů situace opakovat nebude.

"Středně-rychlé zatáčky bez jakéhokoliv brzdění, to je pro nás skutečně těžké. V této oblasti auto nefunguje tak dobře jako u ostatních. Na okruzích s tvrdým brzděním je naše auto na druhou stranu fantastické, v brzdění jsme možná vůbec nejlepší," charakterizuje Button svůj McLaren MP4-31.

"Když máte zatáčku, do které se tvrdě brzdí, tak je prvotní zatočení velmi silné a auto má spoustu přítlaku. To je možná více, než bych vám měl prozrazovat. Takže tady máte samozřejmě zatáčky 1 - 8, které jsou velmi plynulé, ale hodně se od Suzuky liší. Jste v bočním zatížení, ale ne až tak velkém," upozorňuje zkušený Brit na rozdíly mezi oběma okruhy.

V Suzuce zažil McLaren nepříjemné překvapení, dojel daleko za body | foto: Williams F1 Team

"V Suzuce jste v zatáčce dlouhou dobu, a tam se nachází naše slabina. Když máte rychlé změny směru jako tady, tak jsme v pohodě, to problém není. Zdejší okruh by pro nás měl být mnohem lepší. Navíc tady máte tvrdé brzdění do zatáčky 1, 10 a pak 11 a do té poslední. Z pohledu vyvážení tento okruh našemu vozu sedí lépe než Suzuka," vysvětluje Button.

Situace by tedy měla být lepší, podle Alonsa bychom však automaticky neměli očekávat, že to pro McLaren bude jednoduché, zvláště kvůli podobě prvních sektorů: "Jde o jeden z těch sektorů, kde zřejmě nepodáváme špičkové výkony, ale pokusíme se najít v každém závodě řešení. Nejde jen o to tomu porozumět, ale také zlepšit tu situaci a výkonnost vozu. Snad budeme tento víkend o něco rychlejší."

Španěl zároveň doufá, že postoupí do poslední části kvalifikace a v závodě bude bojovat o body: "Myslím, že naše auto má určité silné a slabé stránky, ale zatáčky v Suzuce k těm silným nepatřily. Trocha výkonnosti nám tam scházela, snad to tady bude normálnější."

"Potřebujeme absolvovat perfektní víkend, abychom mohli bojovat vpředu, mezi vozy jsou malé rozdíly," upozorňuje Alonso | foto: McLaren

"Myslím, že boj oQ3 a o body by měl být ve zbývajících závodech běžnou věcí. Ve výkonnosti se dočkáme určitých výkyvů u všech týmů, protože vždy souvisejí s okruhem, vidíme rozdíly ve výkonnosti.

Příkladem je Haas. Nejde jen o McLaren. Pozorujeme to také u Toro Rosso - mohou se propadnout ze sedmého místa na sedmnácté během jednoho závodu. Haas někdy bojuje v Q1 a jindy má oba vozy v Q3, takže jde trochu o divnou situaci pro všechny.

Potřebujeme absolvovat pokaždé perfektní víkend, pokud chceme být v čelní skupině vozů. Rozdíl mezi tím, aby se vám vedlo dobře nebo špatně, někdy tvoří šest či sedm pozic, dá se toho tedy hodně získat," dodává Alonso před prvními tréninky v Austinu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy