Švýcarský tým se po vzoru Toro Rosso rozhodl ponechat stávající specifikaci pohonné jednotky i pro sezónu 2017. Italská odnož Red Bullu stejný tah provedla letos a přes zdárný začátek sezóny není tým v současné době schopen držet tempo. V posledních šesti závodech bral body pouze jednou.
Jelikož je Sauber v současné chvíli bez jediného bodu poslední, tak se Ericssonovy pochyby zdají opodstatněné. "Když jsem o tom poprvé slyšel, hodně jsem to rozhodnutí zpochybňoval. Nepřipadalo mi to jako správné východisko z naší situace. Podívejte se, kolik díky stejnému rozhodnutí ztratilo Toro Rosso," okomentoval dění Švéd.
"Pak jsem si ale promluvil s mechaniky a vlastně to naše rozhodnutí dává smysl, jelikož přijde hodně změn pravidel a my jsme malý tým. Navíc již teď můžeme pracovat na autě pro příští sezónu. Potřebujeme vylepšit šasi a bez znalosti budoucí specifikace motoru by se to nemuselo v zimě povést. Nyní víme, co auto pohání, a tak se můžeme soustředit na zbytek," dodal Ericsson.
Švédův týmový kolega Felipe Nasr rozhodnutí týmu chápe. "Letos jsme vývoji šasi a aerodynamiky nevěnovali tolik pozornosti, a je to tak naše priorita pro příští rok. Sice jsme v letošní sezóně měli novou specifikaci pohonné jednotky, ale auto hodně ztrácelo v zatáčkách, v trakci a při brzdění. Takže rozhodně máme co zlepšovat," řekl Autosportu Brazilec.