Také Button nakonec dostal v Japonsku nový motor, Räikkönen zase převodovku

Jenson Button šel do závodu v Japonsku z posledního místa | foto: McLaren

Honda se nakonec odhodlala k tomu, co před víkendem odmítala. I do druhého vozu nasadila nový motor. Tato skutečnost znamenala, že Jenson Button musel odstartovat v Japonské Grand Prix z posledního místa.

Brit v sobotu zažil špatnou kvalifikaci, když byl zajel až 17. čas (vypadl hned v 1. části). Hondě a McLarenu bylo jasné, že i Jenson Button bude muset do konce sezony vyměnit ještě jednou motor - zřejmě by k tomu došlo v Austinu. Proto dávalo smysl sáhnout po výměně v Japonsku, kde ztráta nebyla tak výrazná.

Jenson tak pro nedělní závod dostal nový spalovací motor, MGU-H, MGU-K, turbo, řídící elektroniku a také uložiště energie. Za to dostal penalizaci 35 míst. Díky této změně má i Button poslední specifikaci motoru, kterou Alonso zkoušel v pátek v Malajsii a v Japonsku s ní poprvé vyjel do závodu. Ta však nepřináší vyšší výkon, "jen" zlepšuje spolehlivost.

Kimi Räikkönen namísto stíhání Mercedesu na čele musel vyrážet téměř z konce první desítky | foto: Scuderia Ferrari

Penalizaci se před startem nevyhnulo také Ferrari - to muselo u Räikkönena vyměnit převodovku. Za to dostal Fin penalizaci 5 míst na startu závodu. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy