Rozladěný pilot krátce po svém odstoupení ze závodu kvůli poruše motoru sice zamával z boxu své stáje fanouškům, ale vzápětí prohlásil ve značně emotivním vyjádření, že pokud dojde k nějakým problémům, má je jenom on a "že si někdo nepřeje, aby vyhrál". Tento výrok a další komentáře byly později změkčovány a uváděny na pravou míru, nyní Mercedes prohlásil, že rozhodně nemá v úmyslu nijak bránit Hamiltonovi v jeho názorech po závodech, i přesto, že po Malajsii tím rozvířil kontroverzní hladinu. Wolff prohlásil, že nejpohodlnější bude nechat Lewise říkat, co si myslí - i když si myslí, že jeho náznaky o spiknutí jsou poněkud přehnané.
"Každá poznámka, každá odpověď po tak frustrující situaci je povolena. Jste v čele závodu, máte možnost se dostat zpět do vedení celkové klasifikace, váš motor exploduje a bezprostředně poté vám strčí mikrofon před obličej... Může říkat, co chce. Je to věc emocí a je to pochopitelné, každý z nás se s takovým zklamáním vyrovnává různými způsoby. Navíc pořád pro ten incident nemáme přesné vysvětlení. Sešli jsme se po závodě a položili si otázku »Jak to je možné?« Je to zvláštní situace a racionální vysvětlení chybí. Myslím, že záhy poznal, že je vše v pořádku. Jednal v zápalu boje - žádný problém," vyjadřuje se Toto Wolff.
Pochopitelně i Hamilton s přibývajícím časem nasadil smířlivější tón, takže Wolff mohl později sdělit, že po soukromých rozhovorech s Lewisem dospěl pilot k přesvědčení, že se ho tým nesnaží nijak poškodit.
"Z podobných nezdarů tým v minulosti vyšel mnohem silnější - jako například loni v Singapuru. Stalo se tak proto, že jsme drželi pohromadě. Když se Lewis vrátil do garáže, zastavil se u Bradleye Lorda, Niki Laudy, u mně a obešel všechny mechaniky, aby jim řekl, jak se cítí. Pak jsme si popovídali v malé skupince. Všichni jsme z té situace byli opravdu nešťastní, mechanici, inženýři, pak jsme se pokoušeli nějak probudit náladu. Něco jsme si řekli, aby se tým postavil na nohy a ukázal v Japonsku opět vynikající výkon," pokračuje Wolff.
"I když je pilot hodně zklamaný a cloumají jím emoce, pilot by se měl snažit posílit tým, který se snažil jen o to nejlepší. V takové chvíli by měl přijít za mechaniky, inženýry a najít slova, která by je vyburcovala pro další závod a povzbudila je... To nakonec udělal a bylo to opravdu záslužné," dodává Wolff.