Není určitě bez zajímavosti, že v Belgii, Itálii i Singapuru se Maxovi vždy nepovedl start. Na trati ve Spa-Francorchamps to vedlo dokonce ke střetu s Ferrari Kimiho Räikkönena a postiženým byl i druhý pilot italské stáje Vettel, v Itálii a Singapuru zůstal Verstappen opakovaně "viset" na startu a přidělal si hodně potíží. Navíc prozatím poslední zaváhání znamenalo další problémy pro jeho soupeře, na což pod umělým osvětlením doplatil Nico Hülkenberg.
Verstappen pak musel složitě stíhat startovní pole, což na jednu stranu přineslo několik zajímavých momentů, jakými byly duely s Räikkönenem v Belgii nebo s Kvjatem v Singapuru, ale také klesl mimo stupně vítězů, neboť ve čtyřech posledních závodech před srpnovou pauzou na nich stál hned třikrát. Proto se v Red Bullu zaměřili na pečlivou analýzu, v čem může být problém.
Nyní Verstappen tvrdí, že příčina byla lokalizována a mechanickým vylepšením spojky u jeho RB12 by měly být problémy eliminovány. "Snažili jsme se zjistit, co se stalo a domnívám se, že v tuto chvíli už známe odpověď - bude ale potřeba si naše závěry ověřit na dráze, aby se spojka u mého vozu stala stabilnější. Důvody jsou pokaždé jiné, ale po Singapuru jsme udělali hodně práce. Jeden špatný start, to se může stát, dva jsou otázkou snahy jít na limit, ale tři pokažené starty v řadě už rozhodně nejsou dobré. Ale chci se vrátit opět na dřívější pozice, tým o to usiluje také, proto doufám, že se nám to povede právě v Malajsii," předpokládá Verstappen.