Mladý Španěl se se svým Toro Rosso v sobotu kvalifikoval na výtečném sedmém místě, které po kontaktu na startovní rovince s Hülkenbergem udržel. Kvůli zlomenému bočnicovému panelu, jenž byl nebezpečně ohnutý, jej FIA prostřednictvím černo-oranžových vlajek brzy poslala do boxů k jeho výměně, což zničil jeho strategii.
Později se přidal problém s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) při brzdění, což vedlo k poklesu výkonu a propadu na 14. příčku: "Šlo o velkou příležitost. Když máte tak dobré auto, dobrý závodní víkend a všechno jde perfektně, tak přijít o vše v závodní den je pro nás velmi bolestivé, protože jsme mohli získat skvělý výsledek. Nenecháme se ale zlomit a budeme se snažit probojovat zpět," říká Sainz.
Co se stalo na startu? "Max měl očividně špatný start a já jsem ztratil rychlost, když jsem se mu snažil vyhnout. Pak se Fernando, Kvjat a všichni snažili společně projet, jenže pět aut těsně vedle sebe, to je těžké. Ztratili jsme ve výkonnosti několik desetin, ale i přes to poškození jsem byl stále nabuzený k tomu, aby získal zpět to, co jsem ztratil."
"Přes tu nehodu jsme se dostali, ale brzy jsme zastavili, což určilo naši strategii a závod. Ale i přes tu brzkou zastávku jsme si poradili s provozem a na super-měkkých pneumatikách jsme měli dobré tempo. Pak jsme museli v 26. kole zastavit pro měkké a jet až do konce.
Jenže jsme přišli o 'K' a ve zbytku závodu jsme si museli vystačit s 600 koňmi. Obzvlášť tohle byla katastrofa, ještě větší než ten start. Stále jsem byl nabuzený, snažil se dostat se skrz provoz a jet si svůj závod, ale když odešel motor, tak to bylo bez boje, nemůžete už nic dělat," popisuje pro motorsport.com zklamaně Sainz.
Další závody už pro Toro Rosso, které bojuje o šestou příčku s McLarenem, budou náročnější. I když mělo v Singapuru rychlejší auto, ztratilo na svého soupeře další čtyři body, takže ztráta narostla na celkových 7 bodů. Do konce sezóny přitom ještě zbývá šest velkých cen.
Co Sainz očekává příští týden v Malajsii? "Problémem bude deficit na rovinkách, ty dvě dlouhé rovinky pro nás určitě nebudou dobré. Nemůžeme ale dovolit, aby nás to srazilo, stále musíme bojovat, jak to děláme po celý rok."