"Na další úroveň" - noví majitelé Formule 1 slibují lepší sport pro týmy i fanoušky

Přístav a část městského okruhu v Monaku | foto: McLaren

Nový šéf skupiny Skupiny Formule 1 (Formula One Group) Chase Carey věří, že odkoupení královské disciplíny motorsportu společností Liberty Media za 8 miliard dolarů (192 mld. Kč) povede k takovému růstu a rozvoji, který se bude týmům i fanouškům zamlouvat.

Nový šéf to uvedl krátce po oznámení, že americký mediální gigant odkoupí 100 % akcií Delta Topco (mateřská společnost F1) před koncem první čtvrtiny roku 2017. V plánu má pozvednout toto odvětví motorsportu "na další úroveň."

Carey pomáhal zakládat televizní kanál US Fox Sports, když byl v roce 1994 jeho výkonným ředitelem, v poslední době působil jako vícepředseda společnosti 21st Century Fox. V brzké době se ujme role předsedy Skupiny Formule 1, v níž bude pracovat po boku Bernieho Ecclestonea.

"Jsem velmi nadšený z toho, že se přidám k tomuto týmu, a potenciálem, který je před námi. F1 je očividně ohromně úspěšná, zejména díky Berniemu Ecclestoneovi, který toto odvětví vede po desetiletí. Těším se na spolupráci s ním. Oba souhlasíme s tím, že existuje příležitost pro budování tohoto byznysu a jeho povznesení na další úroveň," říká Carey.

Nový předseda Formulie 1 Chase Carey | foto: Liberty Media

"Co tedy vnímáme jako příležitost? Příležitost představuje růst a rozvoj tohoto sportu pro dobro fanoušků, týmů, partnerů a našich akcionářů tím, že rozšíříme propagaci a marketing Formule 1 jako sportu a značky," pokračuje nový šéf F1, který chce umožnit týmům, aby se podílely na investicích do odvětví, v němž působí.

"Vylepšíme distribuci obsahu, obzvlášť digitálního - ten v současnosti tvoří velmi malé procento příjmů. Rozvineme kalendář závodů. Zavedeme širší škálu komerčních partnerství včetně sponzoringu. Využijeme zkušenosti Liberty z živých podniků a digitální monetizace, abychom naše podniky byly ještě větší než dřív," hlásá Carey.

Společnost Liberty Media vlastní podnikatel John Malone, jež má ve svém portfoliu širokou škálu značek hromadných sdělovacích prostředků včetně Sirius Satellite Radio či fotbalového týmu Atlanta Braves.

Z lepší F1 mají těžit týmy i fanoušci | foto: Sahara Force India

Podle Careyho představuje Formule 1 pro Liberty Media "neuvěřitelně nízkorizikový" obchodní model vzhledem k nasmlouvaným příjmům ve výši 9,3 miliard dolarů (224 mld. Kč) díky dlouhodobým kontraktům, které sahají až do roku 2026. Největší náklady F1 tvoří platby týmům, které se mění dle zisků a příjmů tohoto sportu.

"Na F1 nás obzvlášť lákají rozličné druhy příjmů a nízkorizikové obchodní modely. Příjmy se v podstatě skládají ze tří základních skupin: z pořádání závodů, z vysílání a reklamy a ze sponzoringu. Každá z nich má pro nadcházející období významný růstový potenciál.

Formule 1 je klíčovým hráčem na vysoce rostoucím trhu s právy na živé, prémiové sporty. Roste poptávka ze strany vysílacích společností, zadavatelů reklamy a sponzorů, kteří chtějí získat přístup k davům globálních diváků F1 a k atraktivní demografii," vysvětluje Carey.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy