Dočká se Monza tříletého kontraktu? Rozhodnutí může padnout už tento víkend

Monza pamatuje leccos, i závody na klopené dráze | foto: Mercedes AMG F1 Team

Tahanice kolem Autodromo di Monza snad konečně míří do úspěšného finále - tedy jak pro koho. Zástupci okruhu v královském parku doufají, že u příležitosti Grand Prix Itálie bude podepsán kontrakt na další období.

Během středeční tiskové konference přímo v areálu okruhu uvedl šéf italské automobilové federace (ACI) Sticchi Angelo Damiani, že připravena předběžná dohoda, podle níž zajistí Monze místo v kalendáři Grand Prix suma 68 milionů eur. Konečné znění smluv mají ještě na stolech právníci, ale všeobecně se očekává, že podpis smlouvy by mohl proběhnout v rámci chystaného závodního víkendu. 

Monza má svou neopakovatelnou atmosféru | foto: Scuderia Ferrari

ACI se potýkal s určitým problémem ohledně zabezpečení dostatku financí, některé skupiny obyvatel nelibě nesly, že by snad měl být závodní okruh podporován ze strany státu. Nakonec by uzavření smlouvy měl napomoci příspěvek regionu Lombardie, který se uvolil poskytnout dotaci ve výši zhruba 15 milionů eur.

Jen tři roky?

Bývá obvyklé, že se nové smluvní období uzavírá na pět let. Damiani v této skutečnosti nevidí žádný důvod k obavám, pro něj je nejdůležitější samotný akt kontraktu.

"Jsou mezi námi takoví, kteří očekávali delší smluvní období, ale v případě, že náš systém na Monze bude bezchybně fungovat, nebude další prodloužení kontraktu žádným problémem. Je tu ještě jeden aspekt. Evropští organizátoři bojují s krizí a další destinace jako Turecko, Jižní Korea nebo Indie měly jen krátkou dobu existence. Je jasné, že je to především otázka peněz, ale také určité kultury. V Evropě existuje něco jako "závodní DNA". Takže počkejme a uvidíme, jak se vše vyvine," komentuje situaci Sticcho Angelo Damiani.

Imola zůstává stranou

Konkurenční okruh v Imole, kde se Grand Prix Itálie jela v jediném případě (1980) a poté hostil závod symbolicky věnovaný San Marinu, nadále hodlá usilovat o závodu F1 pod italskou vlajkou na tento okruh. Daminai je pochopitelně nadšen, že se Bernie Ecclestone kloní spíše k Monze.

Na Monze se závody v historii F1 jezdily nejčastěji | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

"Udělali jsme, co bylo potřeba. Imola by byla dobrým nouzovým řešením, pokud by se nerealizoval kontrakt s Monzou. Neviděl jsem ani řešení ve střídavém pořadatelství, protože by svým způspobem bylo nelogické mít dva pořadatele. Pokud dojde k podpisu kontraktu, můžeme říci, že si Ecclestone vybral. ACI nedostal peníze formou státní pomoci, ale peníze ACI mohou pomoci regionu Lombardie," vysvětluje Damiani.

Zástupci Monzy rovněž uvedli, že před startem bude vyhlášena minuta ticha jako uctění památky obětí velkého zemětřesení, které postihlo Itálii 24. srpna tohoto roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy